Ön szerint helyes, hogy engedélyeznék a rabok számára a mobiltelefon-használatot a börtönökben?
42%
58%
403 szavazat
112
plötty
Akkor a gyengébbek kedvéért egy kis gyakorlat. Akik nemmel szavaztak. Képzeljétek el, illetve vonuljatok el eg...
tovább
Róka
Szerintem nem kéne engedélyezni. Most börtönben vannak vagy luxusszállodában? Soha nem értettem a börtönben já...
tovább
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8
vendég: Smasszer 2009.01.08. 23:23
oncogito!

Az emberi jogokkal mi a helyzet? Ott vannak azok az emberjogi szervezetek, amik örökké "kordában" tartják a börtönöket. Amennyire lehet, emberségesen bánunk velük, ha kifele ez nem is látszik. De azért gondoljatok bele abba, hogy 06:30 - 18:30 között 80-90 előzetessel, elítélttel van dolgunk. Nem könnyű munka. Naponta kapjuk így is a nem szép kifejezéseket. Mindenkinek 2 anyukája van. A szolgálati és az édes!
Arra reagálva, hogy hogy kinek mennyi pénze van...
Kinek adja a pénzt? Nekünk nem! Bent náluk kézpénz nem lehet, tiltott tárgynak minősül, fegyelmi vétséget von maga után. Persze lehet érezni, hogy kinek mennyi pénze van kint. Van egy vonalkóddal, fényképpel ellátott kártyájuk, amivel tudnak vásárolni, telefonálni. Arra lehet "feltölteni" pénzt. Nem kell őket annyira sajnálni, sok mindent megkapnak, esetleg olyanokat is, ami másoknak nem adatik meg. Gondolok itt az ingyenes gyógyszerre. Nem kevés van kiosztva belőle naponta.
Az alárendeltség természetesen van. De ez nagyban függ az emberek egyéniségétől. Van olyan ftt. aki szegény, mégis tisztelik.

Hát a nevelés...
Sajnos a nevelés ló*aszt sem ér!
Nevelés célja: " e törvényben meghatározott joghátrány érvényesítése során elősegítse az elítéltnek a szabadulás után a társadalomba történő beilleszkedést, és azt, hogy tartózkodjék újabb bűncselekmény elkövetésétől. "
Ahhoz hogy ez érvényesüljön, nem a börtönökben kellene drasztikus változásokat hozni, hanem az emberek hozzáállásában velük szembe. Ha valaki kiszabadul a börtönből, mekkora eséllyel tud elhelyezkedni, normál életet élni? Szinte semekkora!
A nevelőnek nincsen ereje foglalkozni ennyi emberrel. Ez egy bonyolult szakterület a bv.-n belül. Nem csak annyiból áll, mint amit sokan gondolnak.
Nagy vonalakban: személyiség megismerése, csoportosítás, csoportok személyre bontása, személyre szabott nevelési terv elkészítése. Ha megnézzük azt, hogy egy körleten kb. 80 ftt. van. A nevelőnek mindenkire, a saját személyiségéhez szabott nevelési tervet kell készítenie. Nem kis munka!
Pár dolog amit figyelembe kell vennie: elkövetett bcs., ítélet tartama, pszichikai állapot, családi állapot, visszaesés foka, stb. Szinte lehetetlen mindenkit "megnevelni"
Mint ez már kiderült, nem a szintes smasszer, hanem DIPLOMÁS smasszerok, tisztek, esetleg tiszthelyettesek ( zászlós ) a nevelő. Emelet biztosítva van nekik pszichológus is, ha lelki problémáik adódnának! Ez mind ingyen, az adófizetők pénzéből. Órákat lehetne regélni arról, hogy mit kapnak, és cserébe mit kellene adniuk.

Sokan nem hiszik, de a hülye smasszer nem is annyira hülye. Ha valami esemény következik be, neki a jogszabályban, meghatározottak szerint kell eljárnia. Van olyan, amikor itt 1-2 mp-ről beszélünk. És ha hibázunk, akkor mi súlyos, kemény éveket kaphatunk érte.

Kedves ismeretlen vendég!

Hogyan oldanád meg azt, amikor van 1200 ftt. egy intézetben, havonta egyszer fogadhatnak látogatót, és a látogató helységben 30 ftt. tud lemenni egy időben. Kicsit nehézkes nem? De nekünk ezt is meg kell oldani, mert ha nem kapja meg azt, amihez joga van, akkor beperli az intézetet, és súlyos százezreket akaszt le.
Több látogatás? Van rá lehetőség! Jutalomban lehet részesíteni a ftt-at. ( Pl.: jó magaviselet, kiemelkedő munka, közösségépitő tevékenység, stb. ).
Egy-Két jutalom:
-soron kívüli látogató fogadása ( így már abba a hónapban a második )
-látogatás hosszabitás ( max. +1 óra )
-rövid tartamú eltávozás ( HAZA MEHET!!! )
-külső látogató fogadása ( KIMEGY AZ UTCÁRA )

Illetve van még egy lehetőség, ami nem más mint az EVSZ. Persze ez nem adatik meg mindenkinek, mivel bcs. függő, és a bíró kizárhatja ennek lehetőségét.
EVSZ = Enyhébb Végrehajtási Szabályok
Egy-két tulajdonság: Külső munkahely! Közben tud találkozni a családdal, akkor naponta is!
Olyanok ezek az intézetek, mintha koleszos lenne. Nincsenek rácsok ( börtön??? ).

Kismillió lehetőségük van, amit a külső szemlélő nem fog soha észrevenni.

Ha valakit érdekel valami, és nem szolgálati titoknak minősül, akkor szívesen válaszolok!

Üdv.: egy smasszer
3 szavazat
vendég: Smasszer 2009.01.08. 23:32
Kis kiegészítés:

- 6/1996 (VII. 12.) IM rendelet
a szabadságvesztés és az előzetes letartóztatás végrehajtásának szabályairól

( ebben a rendeletben le van írva a kapcsolattartás is, mindenki számára publikus )

Ajánlom a mellékleteket! Le van írva, hogy mi lehet náluk.

Nem is beszélve a kábeltévéről, illetve a max. 37cm-es képátmérőjű tv-ről, ami lehet nekik bent a zárkában, lakóhelységben.

Üdv.: egy smasszer
1 szavazat
vendég: balhés roland 2009.01.09. 02:21
figyelem emberek én egy valamit nem értek
mindannyian érveltek egymás ellen hogy mi a jó mi a rossz pedig ezt sokszor az élet irja meg !
ne azt higgyétek hogy aki börtönben van az kizárólag tömegyilkos vagy szochiopata
pl gondolj bele bekerülsz egy kis zárka helyiségbe ahol nincs levegő, büz van és a nap se nagyon barnit téged
el kel viselni azt hogy a pl2 évet kapsz két év kimarad az életedből pedig mennyit is ér idekint két SZABAD év!!!!!!
plusz még mellete a zárkatársak akik lehetnek kemény bünözök vagy piti zsebtolvajok { néha pedig ártatlanok is}
nem beszélve a verekedésekrő a lehuzásokról a mgalázkodtatásról a csomagok elvételéről a szadista smasszerekről a család és a barátok hiányáról a nemi erőszakról vagy amikor rád ugranak 5 en és brutálisan felakasztanak az életfogytosok és a média szerint n gyilkos vagy pedig te még élni szeretnél nem?
ne feledd egy rossz nap perc pillanat a baj máris megvan
hogy ki ártatlan ki bünös az csak egy hajszál
LEGYEN NEKIK MOBILJUK !!!!!!!!!!4
3 szavazat
Smasszer, két kérdésem lenne hozzád.

Neked van pszichológiai végzettséged?
A börtönőrök mindig betartják a szabályokat?
0 szavazat
Még valamit, smasszer. Azt írod:
"Ott vannak azok az emberjogi szervezetek, amik örökké "kordában" tartják a börtönöket."

Előszöris, miért kell kordában tartani? Alapból nem adjátok meg?

Másodszor, van egy feltételezésem, szívesen veszem, ha kiigazítasz, ha tévedek.
Azok élnek az emberjogi szervezeteknél panasszal, akik ki akarnak bújni a börtön szabályai alól.
Viszont, akiket ténylegesen ért jogtalan sérelem, megalázás, azok zömmel nem jutnak el az emberjogi szervezetekig.
Nagyot tévedek...?
0 szavazat
vendég: balhés roland 2009.01.09. 20:28
figyelj oncogito nem tévedsz nagyot ha azt mondod nem mindenki egyenlő jogokkal rendelkezik bent
pl, akinek sok a pénze kint azt tisztelik és könnyebben boldogul mint az aki csak dolgózon van, főleg ha van ismeretség bent sok mindent meglehet illegálisan szerezni
pl,telefon,drog,igazi bankjegy .
hsonló a helyzet mint kint
NEM mindenki mer panaszt tenni az örök ellen ha bántalmazás vagy sérelem éri őket
bent az őrök az urak és sokszor ezzel vissza is élnek
ha wamzer vagy az örök ellen ök se lesznek veled fajinak föleg ha sárosak!!!!!!!!!!!!
2 szavazat
vendég: Smasszer 2009.01.09. 21:52
oncogito!

1. Nem, nincsen pszichológiai végzettségem, nem is foglalkozom ezzel.
2. Tudsz mondani olyan helyet, ahol minden szabály be van tartva?
Az a baj az emberjogi szervezetekkel, nem feltétlenül azt veszik figyelembe, hogy mi hogy bánunk velük, hanem a jogszabály gátolja őket. Ez egy örökös vita lesz.
Ha ki akarnak bújni a büntetés alól, akkor nem az emberjogi szervezeteket keresik fel, hanem egyéb módokat. Ez alá lehet venni a mobilt is, a tiltott kapcsolattartást. Mivel a rendelkezési jogkör gyakorlója (ügyész, bíró) dönt azokról a személyekről, akikkel kapcsolatot tarthat. Ez alól kivételt képez a közeli hozzátartozó, ha nincsen kizárva ez alól.
Ha valakit jogtalan sérelem ér ( miért? van jogos sérelem? inkább csak joghátrány van. ), akkor annak nem feltétlenül az emberjogi szervezet a megoldása. Mivel joguk van védőhöz, így rajta keresztül ezeket orvosolhatja. Feljelentéssel pl. Mi megpróbálunk mindent megtenni annak érdekében, hogy ez ne forduljon elő, de ez lehetetlen. A problémás fogva tartottakkal a legnehezebb. Sokat balhéznak, esetleg a fegyelmi, vagy a fogda nem ér semmit, akkor hogyan fékezzük meg őket? Ez alatt nem azt kell érteni, hogy rommá vannak verve. Inkább a lelki ráhatással lehet sokat elérni. Meg kell találni a lelkének legsérülékenyebb pontját. De ez sem az igazi megoldás.
Visszatérve a kibúvás alá.
Csak az büntethető, aki alany.
Ennek feltétele a beszámító képesség. Ha valaki bolondnak teteti magát, akkor nem válhat alannyá. Illetve még sok-sok megoldása van ennek.
Tehát akkorát nem tévedtél.

Ha valakinek még van kérdése, akkor csak nyugodtan. :)

Üdv.: egy smasszer
1 szavazat
vendég: Smasszer 2009.01.09. 21:54
balhés roland!

Ezeket te tapasztalatból írod?

Üdv.: egy smasszer
0 szavazat
vendég: balhés roland 2009.01.09. 21:59
figyelj csak smasszer
te folyton arról beszélsz hogy milyen nehéz az örök helyzete meg hogy ti mindent megtesztek
pedig ez nem fedi a valóságot
egyszer gondolkozz el ha a rács másik oldalán találnád magad akkor mit tennél
mert te is csak egy ember vagy te is követsz el hibákat mint mindenki más de vigyázz mert odabent már nem leszel olyan hires!!!!!!!4
0 szavazat
vendég: balhés roland 2009.01.09. 22:00
amugy voltam már
0 szavazat
vendég: balhés roland 2009.01.09. 22:10
halló vacsora csata van
0 szavazat
Igen, mi is követünk el hibákat, mi is emberek vagyunk.
Amíg te bent ültél a zárkádban, addig nem látod mi folyik kint. Hidd el, aki megérdemli azt, hogy megkapjon mindent, amit meg lehet neki adni, az TŐLEM megkapja. Én nem vagyok a gerinctelen fajta!
Elmondom neked, hogy gondoltam már mi lenne, ha bekerülnék, mert elég 1 hiba, és lakat... De ahova én kerülök, ott csak katonák vannak. Tökölön van ez a speciális körlet, és ott nem lenne ez a helyzet. Vigyázok, mindent elkövetek annak érdekében, hogy ne kerüljek be, pedig ha elfogadtam volna mindent, amit ajánlottak nekem, akkor már réges-régen bent lennék. Ehelyett eleget tettem kötelességeimnek, jelentettem, és fel lettek jelentve. Nem akarok bekerülni, tudom, tapasztalom, hogy odabent nem jó.
Én nem gondolom azt, hogy híres lennék, ha így jött le neked, akkor sajnálom.

Megkérdezhetem, hogy hol és mennyit ültél eddig?

Üdv.
1 szavazat
smasszer, azért kérdeztem a pszichológiai végzettséget - mert olyan könnyen kijelented, hogy a nevelés semmit nem ér.
Én nem írnám le az emberek zömét ilyen könnyen.
Megfelelő tanárnál mindig van megfelelő "diák" is.

Azon kívül ha a börtönőr vétséget követ el, százszor rosszabb, mintha azt bármilyen civil tenné.
Ugyanis a bebörtönzött azért van ott, mert szabályt, törvényt szegett. És ha a börtönőr ugyanezt teszi, akkor nincs hitele többé. Még akkor sem, ha emberileg érthető - mert akkor sok bebörtönzött bűnelkövetése is érthető lenne emberileg.
Ha a fogoly látja, hogy a smasszer nem tartja be a börtön szabályokat bármilyen oknál fogva (!) akkor számára azon túl minden szabály csak kijátszásra jó.
Hiszen milyen jogon tartja őt fogva az olyan, aki maga is szabályt/törvényt szeg?
És akkor jöhet bármilyen szuper tanár, pszichológus, a nevelés valóban hatástalan lesz.

Igen, érhet valakit jogos sérelem. Mert büntetni az végső soron sérelmet jelent - de ha jogosan teszik, akkor jogos sérelem.
Azonban ha a smasszer önkényeskedik, akkor tulajdonképpen szabályt szeg - és feltételezem, hogy ebben összetartás van közöttük. Így aztán ugyan hova lehet fordulni ilyen esetben panasszal? Kinek a szava lesz hiteles és ki dönt...?
És ha így jár egy fogoly, vajon milyen értéke lesz a szemében a továbbiakban a szabályoknak? Főleg, ha olyan családból származik, ahol "megélhetési bűnözésre" nevelték gyerekkora óta!

Szerintem hatalmas felelőssége van a smasszernek, éppúgy mint egy tanárnak.
Vajon van aki ezt komolyan veszi...?

Egyébként ahogy látod, a mobilt én sem tartom jónak, azért piros a válaszom. Biztos, hogy lenne vele visszaélés, vagy bosszúra lehetőség.
Szerintem nem a mobilon, vagy ilyesmi tárgyi eszközök megengedésével kellene javítani a helyzeten - ez ennél sokkal bonyolultabb.
0 szavazat
Megint okosodtam, köszönöm smasszer! Én csak egyet kérdezek. Mi lehet az oka, hogy ez a kérdés egyáltalán felmerült? Te biztosan többet tudsz a hátteréről, mint mi.
0 szavazat
oncogito, azért írom le a nevelést, mert aki nem akar bűnözni, vagy nem a megélhetése múlik rajta, úgysem fog újra bűnt elkövetni.
Arra, hogy ki milyen bűnt követ el rengeteg példát lehet felhozni. A kedves BTK-nk olyan dolgokat büntet, amit esetleg én nem tennék. Van 1 olyan dolgot, ami szabályellenes, de anélkül nem is tudnánk a munkánkat ellátni. Nem részletezem mi ez. Az a legszebb benne, hogy ezt a "nagyok" is tudják. Akkor nem létezik hiteles smasszer? Tudok olyan ex kollégámról, aki jelenleg tökölön alszik. Azt, amit ő elkövetett mélyen elítélem. Esetlegesen a mi életünket kockáztatta tetteivel.
A szabályok alatt mit értesz? Elég sok szabály vonatkozik ránk. Publikus, nem publikus egyaránt.
Az írott szabályokat, amelyek szintén vonatkoznak a ftt.-akra is, természetesen betartjuk ( legalábbis én betartom, és az én intézetemben dolgozok is betartják ). Azt, hogy más intézetekben mi megy, azt nem tudom nektek leírni, abba nem látok bele. A törvényszegésről csak annyit, nincsen olyan ember, legyen az a miniszterelnök, hogy ne követett volna el szabálysértést. Akkor az rendjén van, hogy ő irányítja az országot? Lehet hogy ez a véglet, de ez a példa jutott hirtelen eszembe.
Ha a smasszer önkényeskedik, ezzel megsérti a ftt. jogait, mehet vele a bíróságra, vagy esetleg az állományilletékes parancsnokhoz, aki köteles ennek a kivizsgálására. Elsősorban a parancsnok dönt. Viszont ha ezzel nem ért egyet a ftt., akkor fellebbezhet. Ekkor megy a dolog a katonai ügyészségre. Vannak olyan esetek (pl.: bántalmazás) amikor a parancsnok kihagyásra kerül. Rengeteg lehetőségük van arra, hogy a smasszer alá tegyenek. Persze ez miatt nagyon sok a kamu feljelentés. Amikor meghallgatják a smasszert, ill. a ftt-at, akkor figyelembe veszik, hogy ki mit mond. Szerencsére nekem még ilyenben nem volt részem, de feltételezem olyan lehet a nyomozás menete, mint a rendőrségen, csak itt az ügyészek végzik, nem a nyomozók.
Az a baj az átlag ftt-i állománnyal, hogy pont nem érdekli őket a szabályrendszer. Velük szerinted - mint külső szemlélő - mit lehetne kezdeni?

Egy szomorú példa a gyerekkori nevelésre. Fiatalkorú előzetes beszélője. Anyuka, apuka, két kistestvér új mercivel beáll a börtön elé. Tele arannyal. Elkezdődik a beszélő. Arra sétáltam, hallom a következőket:
- Fiam, büszke vagyok rád, hogy itt vagy, most már te is férfi lettél. Örülök, hogy nem hoztál szégyent a családra.
Az állam leesett. Ekkor gondolkoztam el rajta, hogy hova jutott ez az ország!?
Viszont én nem értek azzal együtt, hogy gyerekkora óta megélhetési bűnözésre kellene-e nevelni a gyereket. Inkább arra, hogy jogkövető állampolgár legyen. Családdal, lakással, autóval, tisztességes munkával.

Felelősségünk az van, nem is kevés. Amikor felveszem az egyenruhámat, arra vállalkozok, hogy 80 ember életét fogom irányítani egy napig.
Én komolyan veszem, amennyire kell. Persze nem viselem a lelkemen az ő gondjaikat. Megadom ami jár, aki olyan annak azt is, ami adható. És akkor most jöjjön még egy szabálysértés, a jogtalan előnyhöz juttatás. Ha valaki annyira normális, akkor lehet ösztönözni ( nem hivatalosan, csak úgy "titokban" ) még jobban.
Egy nagyon aranyos példa: előzetesnek - jogszabály szerint - heti egy alkalommal kell biztosítani meleg vizes fürdést. Az egy nagy előny nekik, ha nem egy, hanem esetleg két alkalomra lehet növelni. És ez is szabálysértés. Mégis ösztönző hatású lehet. ( Szerintem )
Szerintem hatalmas felelőssége van a smasszernek, éppúgy mint egy tanárnak.

Az utolsó gondolatodhoz nincs mit hozzáfűznöm, teljesen egyetértek veled.

Üdv.
0 szavazat
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8


Hozzászólás Vendégként - vagy:  Bejelentkezés   Regisztráció

Vendég név:

Hozzászólás szövege:


Vélemény típusa: