"A McLaren teljesítménye gyengének tűnt, mintha nem merte volna vállalni az agresszívabb versenyzést." | M4 Sport


Gyávának és gyengének mutatkozott a McLaren Imolában a Red Bull-lal szemben az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint.

A McLaren helyzete idén alapvetően eltér a 2024-es évtől, mégis időről időre ugyanazokkal a kihívásokkal találják szembe magukat, mint egy évvel ezelőtt. Míg tavaly a versenyzők szerepét játszották, most már inkább az üldözött pozícióját töltik be. A múlt évben hátrányból próbálták meg felzárkózni, idén viszont a várakozásoknak megfelelően szeretnék dominálni a versenyeket. Az előnyük kiépítése azonban kicsit lassabban halad, mint ahogy azt remélték, és ez a kihagyott lehetőségek következményeként érkező kritikák visszhangját hozza vissza a múltból.

A vasárnapi imolai versenyt izgalmas fordulatok jellemezték. Oscar Piastri magabiztosan zárta le a rajtot, ám az első kanyarban Max Verstappen ügyes manőverével elvesztette az első helyet. A helyzetet tovább súlyosbította a 13. körben végrehajtott korai kerékcsere, ami utólagos megítélés szerint komoly hibának bizonyult, és elindította a versenybeli visszaesését. Innentől kezdve Piastri kiszolgáltatott helyzetbe került, és már csak nézőként figyelhette, hogy mások hogyan használják ki a virtuális biztonsági autó és a valódi biztonsági autós szakaszok adta lehetőségeket.

A hajrában, amikor Max Verstappen 16 körös gumihátrányba került Lando Norrisszal szemben, a McLaren csapat nem kérte, hogy Norrisz adja át a második helyet a friss gumikon lévő csapattársának, akinek lehetősége nyílhatott volna arra, hogy támadást indítson a Red Bull-os versenyző ellen a győzelemért. Ehelyett lehetőséget adtak nekik a küzdelemre, és az ezt követő négy kör alatt Verstappen 5,2 másodperces előnyt alakított ki Norrisszal szemben.

A McLaren a döntését azzal indokolta, hogy véleményük szerint nem állnak túl jó eséllyel a gyorsabb Verstappen ellen. Ha Norris valóban rendelkezik a szükséges tempóval, akkor várhatóan egyszerűen lehagyja Piastrit.

A Sky Sports szakértője, Jacques Villeneuve szerint a csapat hibázott, hogy nem lépett fel határozottan.

Piastri eleve hátrányos helyzetben indult Norris ellen, és ehhez saját magának is hozzájárult az első kanyar körüli óvatos taktikájával. "Piastri nem jól vette az első kanyart, mert kicsit elkalandozott. Soha nem lett volna szabad másodikként elhagynia azt a részt. Ezt követően pedig nem tudta hozni a szükséges tempót, ami meglepő volt, hiszen Norris sokkal gyorsabb volt."

Az újraindításkor a McLaren csapata tisztában volt vele, hogy csupán idő kérdése, mikor előzi meg Norris Piastrit a gumikülönbség miatt. Ez nyilvánvaló volt.

- hívta fel a figyelmet a kanadai.

Andrea Stella csapatfőnök nyilatkozatának hallatán megjegyezte, a wokingiak túl könnyen beletörődnek ebbe a vereségbe. Az olasz feltételezésekre alapozta az arra vonatkozó érveit, miért nem baj, hogy nem próbálták meg Norrisszal támadni Verstappent. "Még ha Lando a biztonsági autó után meg is előzte volna Oscart, és próbálta volna nyomni, amennyire csak lehet, Max akkor is válaszolt volna erre. Az előzéshez hét-nyolc tizedmásodperces előny kell, szóval ez van. A döntő tényező az első kör kimenetele és a helycsere volt."

Villeneuve kifejezte nemtetszését ezzel a hozzáállással kapcsolatban. "A McLaren autója lehetővé teszi, hogy a legjobb hétvégéken az első és második helyen végezzenek, míg minden más eredmény csak csalódást jelent számukra. Az első és harmadik hely még elfogadható lenne, de úgy tűnik, ők elégedettek a második és harmadik helyezésekkel..." - tette hozzá kritikusan a csapathoz.

A korábbi Forma-1-es versenyző véleménye szerint a McLaren csapata már Piastri futam eleji taktikájával is a kishitűségét tükrözte. Piastri a 13. körben került a boxba, míg Norris és Verstappen egy kiállással próbálták megoldani a helyzetet.

Érdekes megjegyezni, hogy Stella Piastri taktikáját egy "azt hittük" típusú megközelítéssel indokolta. "Amikor kiálltunk, biztosak voltunk benne, hogy a két kiállás remek választás lesz, mivel a gumik már kezdték megadni magukat. A valóság azonban az, hogy a kemény gumira váltás után nem tapasztaltunk jelentős javulást a tempóban, nem volt olyan eredményes, mint ahogyan azt vártuk" - nyilatkozta a német Sky Sportnak.

Emellett Piastrival sikerült forgalomba is kerülniük, ami szintén nem segítette a felzárkózását. "Igen, utána nagyon nehéz volt a forgalom miatt" - mondta, majd hozzátette, utólag úgy látja, Piastrinak keményebben kellett volna védekeznie Verstappen ellen a rajt után, és akkor másképp alakulhatott volna a versenyük.

Villeneuve véleménye szerint a McLaren most az elvei miatt szenved, és az otthoni rivalizálás miatt saját lehetőségeit csökkenti. Ezzel szemben a Red Bull helyzete sokkal világosabb és letisztultabb. "Nem lehet két Max a csapatban. Az ilyen versenyzők rendkívüliek. Ő számomra Ayrton Sennát idézi: egy olyan tehetség, aki képes a győzelmekkel felülmúlni a vetélytársakat. A Red Bull, bár nem McLaren, mégis úgy tűnik, hogy meg tudja valósítani ezt, és biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog nekik."

Related posts