A McLaren Norris "ötperces csalódása" és egy komolyabb kihívásról | M4 Sport A McLaren csapata, különösen Lando Norris, nemrégiben megélt egy rövid, de annál fájóbb csalódást, amely mindössze öt percig tartott. Azonban ez a pillanat rávilágított egy nehe

A McLaren csapatvezetője úgy véli, hogy Lando Norris számára nem jelent kihívást a szombati megpróbáltatások után talpra állni, de az alapvető problémáinak megoldása sokkal összetettebb feladatot jelenthet.
Idő nélkül, a falban zárta Lando Norris a szombati szaúd-arábiai időmérő edzést, így csak a 10. helyről rajtolhat a versenyen (18:25, M4 Sport). Újabb hibájával Bahrein után megint a brit önbizalma a fő téma, Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke azonban nem hiszi, hogy ilyen szempontból félteni kéne a versenyzőjét.
Az olasz és csapata már közvetlenül az időmérő edzés után igyekezett kirángatni Norrist az önmarcangolásból. "Mindig sajnálatos, ha van egy baleseted az időmérőn. Most Lando jó eséllyel az első sorban lehetett volna, de most a tizedik helyen van. Ezek a versenyzők viszont egész életükben ezt csinálták, és biztosra veszem, hogy nem ez az első csalódást keltő szombatja. Mi mind - beleértve a versenyzőket is - vastag bőrt növesztettünk, hozzászoktunk ehhez, és nagyon elszántak vagyunk."
"Alakítsd át a szöveget a saját stílusodban!" - javasolta Stella.
A csapatfőnök véleménye szerint Norris gyorsan túllépett a történteken. "Öt perccel később Lando már itt volt, visszatért a munkájához. Azonnal megváltozott a hozzáállása. Nyilvánvaló, hogy nem így képzeltük el a versenyt, főleg, hogy az első sorból indultunk volna, de ő ezt a helyzetet lehetőségnek tekintette: megmutatta, mennyire elszánt, milyen erős mentálisan és milyen pozitívan áll a dolgokhoz. Már azon töprengtünk, hogyan tudnánk egy sikeres versenyt futni."
"Igazán remélem, hogy lesz módunk tiszta levegőben körözni, hogy ki tudjuk használni a pénteken mutatott tempónkat" - mondta.
Az olasz szakember Norris nehézségeiről is beszélt, amit elmondása szerint egyre pontosabban megértenek. "Az autónknak van egy teljesítményszintje, de a versenyzőinknek kicsit nehéz kiaknázni ezt. Nagy a tapadás, aztán a tapadás egyszer csak eltűnik. Egy kilométer/órával gyorsabban mész, és a tapadás eltűnik. Ez az átmenet elég éles, és szinte nem kapnak visszajelzést erről a határról. A versenyzőknek szinte találgatniuk kell, hogy hogyan fog viselkedni az autó, és nem kapnak sok információt."
A csapatunk számára ez komoly kihívást jelent: célunk egy olyan autó megalkotása, amely hiteles visszajelzést nyújt a versenyzőinknek. Jelenleg sokan találgatnak, hogy az autó milyen reakciókat fog mutatni. Amikor a teljesítményünk közelít a maximális szinthez, versenyképesek vagyunk. Ám amikor elérkezik az a kritikus pillanat, hogy kihozzuk az utolsó tizedet, az komoly nehézségeket rejthet magában.
Stella úgy véli, hogy a szombati balesetnek több tanulsága is van. Norris számára az a legfontosabb, hogy amíg nem érzi magát teljesen magabiztosnak az autó volánjánál, talán érdemes lenne elkerülnie, hogy az utolsó pillanatokban is maximális teljesítményre törekedjen. "Ez egyértelműen a csapat felelőssége" - emelte ki.
Mikorra alakítják át Norris számára ideálisra az autót, az már egy igencsak bonyolult kérdés.
Stella attól tart, hogy ez hosszabb folyamat lesz. Norrisnak addig másképp kell boldogulnia. "Fontos, hogy Lando a köztes időszakban, amíg nem javítunk, magabiztos maradjon, és képes legyen alkalmazkodni. Ezek az autók nagyon gyorsak, és megkövetelik, hogy nagyon természetes stílusban vezesd őket. Hamilton, egy hétszeres világbajnok is a természetes vezetést emlegeti, mert ezek az autók túl gyorsak ahhoz, hogy gondolkodni kelljen közben. Vagy tudod, mit várhatsz az autótól, vagy lassan mész. És Lando nem fogadja el a lassúságot. A mi felelősségünk, hogy adjunk neki egy autót, ami egy szinten van a tehetségével."