Alonso elégedetlensége egyre inkább szembetűnő, mivel úgy érzi, hogy Stroll csapata ügyesebb taktikázással felülmúlja őt. A spanyol pilóta nem bírja elviselni, hogy riválisa stratégái jobban navigálják a versenyt, mint az ő sajátjai.


Az esőzések által megbolondított Brit Nagydíjon Lance Stroll a 7., míg Fernando Alonso a 9. helyen zárta a versenyt. Érdekes, hogy Stroll már a Q1-ben búcsúzott, míg Alonso sikeresen bejutott a Q3-ba, így a két pilóta teljesítménye éppen ellentétes irányban alakult a rangsorban.

Stroll összességében eggyel több alkalommal váltott kereket, mint Alonso, ám az ő időzítései sokkal ügyesebbek voltak. A saját második kerékcseréjét még csapattársa első cseréje előtt végrehajtotta, éppen akkor, amikor az eső intenzitása fokozódott. A megfelelő időben felszerelt friss köztes esőgumin Stroll a 4. helyen állt a biztonsági autós fázis alatt, amely azután Max Verstappen megpördülésével 3. pozícióra módosult.

Alonsóval a verseny későbbi szakaszában, amikor az aszfalt már kezdett megszáradni, megkísérelte, hogy merész lépést tegyen az Aston Martinnal, remélve, hogy ebből előnyre tesz szert. Sajnos ez a terv nem vált be, mivel a többiekhez képest korábban váltott száraz pályás gumikra, ami további időveszteséget okozott számára. Az autóban ülve, a leintés után a spanyol így foglalta össze a versenyét: "szörnyű volt, ahogy az várható volt", majd éles kritikát fogalmazott meg csapata stratégiai döntéseivel kapcsolatban.

"Elszalasztottunk egy fontos lehetőséget, ami természetesen nem tesz boldoggá. A hetedik helyről indultunk, de végül a kilencedik pozícióban zártunk, ami azt jelzi, hogy valamit nem jól csináltunk. Ezekben a helyzetekben a csapattársam stábja általában pontosabb információkkal szolgál, és most is jól végezték a dolgukat. Lance már kétszer is a depóban járt, mire én először érkeztem, ami azt eredményezte, hogy ő a harmadik helyre lépett" - mondta a DAZN stábjának.

Alonso mostantól minden versenyen olyan teljesítménnyel rukkol elő, amit az elmúlt öt évtizedben senki sem látott.

Néha nehezen tudom felfogni, hogy miért van ez így. Az autónkból is szerezhetünk információkat, és ha a másik autó a harmadik helyen halad, akkor miért nem használhatjuk azokat az adatokat, amik számára elérhetők? Végül is, ugyanabban a házban vagyunk.

"Van némi tapasztalatom, de konkrét adatokkal nem rendelkezem. Amikor megkeresnek egy kerékcserére, elmegyek a helyszínre. Én elsősorban a pálya állapotáról tudok információt nyújtani, másra nem vagyok képes. Az, aki azt mondja, hogy ilyen körülmények között a versenyző önállóan döntéseket hoz és ezzel győzelemre vezet, téved."

Andy Cowell, az Aston Martin csapatvezetője kifejezte, hogy nem érzékel problémát, és védelmébe vette Alonso második kiállásának időzítését. Elmondta, hogy a többi csapat rádiókommunikációjából értesültek arról, hogy mások is fontolgatják a kiállást a száradó pályán.

Related posts