Az AMD nem szándékosan tette közzé az FSR 4 forráskódját, ami izgalmas lehetőségeket nyit meg a régebbi Radeon grafikus kártyák számára is. A szivárgás révén kiderült, hogy a cég tervezi a támogatás kiterjesztését, így a felhasználók újraélhetik a játékél


A GitHubra feltöltött fájlok új lehetőségeket sejtetnek az RDNA 3 kompatibilitás terén.

Az AMD legújabb FidelitySDK-frissítésében az FSR 4 felskálázási technológia és az FSR 3.1.5 képkockagenerálás támogatása jelent meg, ám a cég egy óvatlan lépéssel sokkal többet mutatott a világnak a tervezettnél. A GPU-gyártó ugyanis véletlenül nyilvánossá tette az FSR 4 teljes forráskódját GitHubon, mielőtt gyorsan eltávolította volna. A média és a felhasználók azonban hamar lementették a bizonyítékokat, köztük a Videocardz is, amely részletesen beszámolt a szivárgásról.

A fájlok elemzése alapján kiderült, hogy az AMD két különböző verzión dolgozik: az egyik FP8, míg a másik int8 számformátumra épül. Az int8 formátum különösen figyelemre méltó, mivel arra utal, hogy a cég igyekszik a legújabb felskálázó technológiát szélesebb körben elérhetővé tenni, nem csupán az RDNA 4 grafikus kártyák számára. Ez a megközelítés lehetőséget ad arra, hogy az int8 formátum révén az idősebb GPU-k, például az RDNA 3 sorozat is profitálhasson az új fejlesztésekből.

Továbbra is rejtély övezi az int8-alapú FSR 4 fejlesztésének előrehaladottságát, és az is kérdéses, hogy egyáltalán megjelenik-e a piacon. Ha a technológia valóban készen állt volna, az AMD valószínűleg már hivatalosan is bejelentette volna, így jelenleg nem világos, hogy a felhasználók mikor élvezhetik majd ennek az újításnak az előnyeit.

A kiszivárgott forráskód tehát nem csak egy technikai érdekességet jelent, hanem új reményt is adhat azoknak a Radeon-tulajdonosoknak, akik nem a legfrissebb generációra váltottak, mégis szeretnék kihasználni az FSR 4 előnyeit. Az AMD azonban hivatalosan továbbra is csak az RDNA 4 támogatásáról beszél.

Related posts