Meglehetősen figyelemfelkeltő - ezért választanak betonelemeket a szalagkorlátok helyett az M7-es siófoki szakaszán.


Jelentős változások zajlanak az M7-es autópálya siófoki szakaszán, ahol a szakemberek az elválasztósáv korszerűsítésébe kezdtek. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF Zrt.) döntése értelmében a hagyományos szalagkorlátok helyett betonelemek kerülnek beépítésre. Ez a lépés sokakban felháborodást keltett, hiszen a zöld növényzettel borított elválasztósáv helyett most szürke beton fog dominálni. A siófoki szakértő azonban részletesen kifejti, mi indokolja ezt a váltást, és milyen előnyökkel jár a közlekedésbiztonság szempontjából.

Az eddigi acél szalagkorlát helyett betonelemekkel történik majd a két pályatest elválasztása, melyhez a meglévő vízelvezető rendszer is átépítésre kerül. Ahhoz, hogy ez a középső elválasztósáv elbírja az elemeket és a vízelvezetés is megfelelően legyen kialakítva, komoly alapozási, előkészületi, aszfaltozási munkákra van szükség, melynek munkálatai jelenleg is zajlanak az M7 siófoki és zamárdi csomópont közötti szakaszán - tájékoztatott közösségi oldalán a MKIF Zrt.

"Megint csak azt a kis zöldet veszik el" - erről lenne szó a betonelemek telepítése kapcsán ?

A fejlesztéssel kapcsolatban ugyanakkor több kommentelő is kritikus hangot ütött meg a közösségi médiában, megkérdőjelezve a betonelemek létjogosultságát. "És megint csak azt a kis zöldet vesszük el és betonozzuk, aszfaltozzuk le" - írta például az egyik kommentelő. Dencs Zoltán szakértői válasza szerint azonban egyértelmű, hogy a forgalombiztonság javul. - A szalagkorláthoz képest egyértelműen biztonságosabb megoldásról beszélünk - fogalmazott Dencs Zoltán, a siófoki Foki Suli Autósiskola gépjárműoktatója, aki szerint életmentő lehet az a fejlesztés.

- tette hozzá. Példaként említette az M0 autóutat, ahol a betonelemek telepítése óta nem fordult elő olyan eset, hogy jármű átsodródott volna a szembejövő sávba. - Az elmúlt húsz évben Siófoknál két-három eset is volt, amikor az autó a szembeforgalomban kötött ki. Ilyen helyzetben, 130 km/órás sebességnél gyakorlatilag esélytelen a túlélés - hangsúlyozta Dencs Zoltán.

A sövények ápolása nem akadályozza a forgalmat.

Az MKIF Zrt. tapasztalatai alapján megfigyelhető, hogy az elválasztó sáv növényzet nélküli szakaszai lényegesen kevesebb karbantartást igényelnek. A sövények ápolása nem csupán időigényes folyamat, hanem gyakori tereléseket is megkövetel, ami hátráltathatja a forgalmat. A betonelemek alkalmazásával csökkenthető a mozgó munkálatok száma az elválasztó sávban, így a közlekedés zökkenőmentesebbé válik. A zöldfelületek nem fognak teljesen eltűnni: a fák, bokrok és cserjék továbbra is megmaradnak a kerítések mentén, biztosítva ezzel a természetes élőhelyek jelenlétét.

A nyaralók számára kedvező hírrel szolgálhatunk: az elmúlt évekhez hasonlóan idén nyáron sem várhatóak felújítási munkálatok az M0-s autóút és Balatonvilágos között a nyári vakáció időszakában.

Related posts