Egy technikai hiba következtében a magyar bankok duplán terhelték meg a vásárlások összegét a kártyaelfogadó rendszerekben.


A Magyar Bankszövetség közleményben ismerte el, hogy szerdán hazai bank ügyfeleinél előfordult, hogy korábbi bankkártyás tranzakcióikat tévesen ismételten az ügyfelek fizetési számláin megterhelték. Csütörtökön az OTP Bank arról írt az oldalán, hogy "külső szolgáltató hibája miatt előfordulhat", hogy egyes korábbi vásárlások összegét duplán terhelte a rendszer néhány ügyfél számláján. Ugyanakkor az OTP is jelezte, hogy több bankot is érint a probléma a külső szolgáltató jellege miatt.

A Bankszövetség megállapította, hogy a problémák forrása a bankszektoron kívül, a kártyaelfogadó rendszerek technikai nehézségeiben keresendő. Ilyen szituációkban a kártyatársaságok és a bankok egyaránt részt vesznek a tranzakciók technikai feldolgozásában. A közleményükben hangsúlyozták, hogy a bankok azonnali lépéseket tettek az érintett tranzakciók alapos kivizsgálására, és ügyfeleik tájékoztatására is rendelkezésre állnak.

Related posts