A főváros megnehezítheti Lázár János pályaudvar-eladási stratégiájának megvalósítását.


A Lázár irányítása alatt álló ÉKM 99 éves időtartamra magánszemélyek kezébe kívánja adni a pályaudvarokat, azonban a főváros most ennek gátat vetne Vitézy Dávid javaslatának révén.

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője, egységes fellépést sürget a Fővárosi Közgyűlés képviselőitől a Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium azon terve ellen, amely 99 évre magánkézbe kívánja adni a főváros kulcsfontosságú pályaudvarainak ingatlanjait. Vitézy már előterjesztést is benyújtott ezzel kapcsolatosan, és ha a képviselők támogatólag szavaznak, azzal Budapest gyakorlatilag ellentmondana a kormány szándékainak. Jelenleg azonban kérdéses, hogy a képviselők ellenállása elegendő lesz-e ahhoz, hogy megakadályozzák Lázár Jánosék tervének megvalósítását.

Ha 17 képviselő megszavazza az előterjesztést, akkor azzal elköteleződnek "a Budapesten található valamennyi, a város fejlődése, regionális szerepköre és közlekedési kiszolgálása szempontjából jelentős vasúti ingatlannak, így különösen a Déli, Keleti, Kelenföldi és Nyugati pályaudvarnak és térségünknek fejlesztése mellett". Vitézy konkrét fejlesztési javaslatokat is tett:

Az előterjesztés mellett egy másik javaslatcsomag is napirenden van. Ha ez a csomag is átmegy, a képviselők világosan kifejezik, hogy elfogadhatatlannak tartják, hogy Lázárék anélkül próbálják megvalósítani a várost jelentősen érintő kezdeményezéseiket, hogy előzetesen egyeztettek volna a helyi vezetőkkel. Ezen felül Vitézy kihasználja a Fővárosi Önkormányzat felterjesztési jogát is, ami azt jelenti, hogy ha a főváros él ezzel a lehetőséggel, akkor közvetlenül a kormányhoz fordulnak több ügyben is, amelyek Lázár programjával kapcsolatosak. Például, hogy...

Related posts