Ezért szenvedsz most a dugóban az M1-M0 csomópontnál.


Az M1-M0 csomópontban, a Budapest irányába vezető szakaszon a vártnál sokkal jelentősebb felújítási munkálatokra van szükség. A szakemberek részletesen ismertették a tervezett intézkedéseket és a munkálatok menetét.

Az M1-M0 csomópont a magyar gyorsforgalmi úthálózat egyik legnagyobb forgalmú területe, és a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt. köteles az állammal kötött megállapodás értelmében karbantartania. Az utóbbi évek során több alkalommal is friss burkolati rétegeket kapott ez a szakasz, ám ennek ellenére sajnálatos módon mégis károsodott.

A fúrásos mintavételek eredményei alapján az MKIF arra a következtetésre jutott, hogy a mélyebb, szerkezeti elemekkel kapcsolatban is problémák merülhetnek fel. A bontási munkák során kiderült, hogy az 1994-ben készült szakasz útalapja rendkívül gyenge minőségű: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem felel meg a követelményeknek.

A folyamatban lévő felújítás során a pálya teljes szerkezetének helyreállítása érdekében egy kilométernyi szakaszon, másfél méter mélységben, három sávban (belső, külső és leállósáv) valamint 15-16 méter szélességben zajlik a munka. Ennek keretében a régi burkolatot visszabontják, majd hét rétegben újraépítik az út alapját.

A felújítás azért most zajlik, mert idén indul az M1-es bővítése, addigra pedig ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a nagy forgalmat elbírja. Az autópálya-kezelő szerint az előre nem látott és most feltárt problémák, valamint a technológiai idők miatt az átlagosnál hosszabb idejű ez a korlátozás.

Fedezd fel az autópálya-kezelő által közzétett felújítási fotókat!

A hét réteg elhelyezésének technológiai folyamata összetett, hiszen három sávot teljes mértékben fel kell újítani, miközben biztosítani kell, hogy a forgalom legalább egy sávon folytatódhasson. A munkaterület és a dolgozók védelme érdekében betonelemeket használunk a tereléshez, melyek mozgatása hosszadalmas és precíz feladatot igényel.

A torlódások és dugók elkerülése érdekében ideális lenne két forgalmi sáv fenntartása, azonban a rendelkezésre álló pálya keresztmetszet ezt nem teszi lehetővé. A szükséges beavatkozások csak limitált térben végezhetők el, ami megnehezíti a helyzetet. Ennek következtében a munkálatokat kizárólag két ütemben lehet lebonyolítani, ami azt jelenti, hogy a forgalom ütemenként csupán egy sávon haladhat. Jelenleg a munkavégzés egy időben körülbelül másfél sávot foglalhat el.

A kialakult forgalmi helyzetet tovább súlyosbítja, hogy az M1-es autópályán sokan a főváros irányába haladó belső sávból, a táblák és jelzések figyelmen kívül hagyásával próbálják meg kikerülni az M0-ás felé vezető dugót. A zsúfolt külső sávban araszoló járművekhez való besorolás nem megy zökkenőmentesen, így a sofőrök kénytelenek megállni. Ennek következtében az M1-es autópálya Budapest irányába haladó belső sávját is elzárják, és ezzel azt a sávot is megállításra kényszerítik, amelyik egyébként haladhatna. Ez a helyzet világosan látható a forgalomfigyelő kamerák felvételein.

Az MKIF Zrt. arra kéri az autósokat, hogy figyeljék a jelzéseket és időben soroljanak be az M0-sra tartó sávba, ne az utolsó pillanatban!

Related posts