A vállalatok is nehezen bírják a nyomást: kénytelenek árakat mérsékelni, miközben az infláció továbbra is az egekben szárnyal - Pénzcentrum.


Az infláció emelkedése, a kereskedelmi háború és a fogyasztói bizalom csökkenése miatt egyes amerikai vállalatok az árcsökkentés mellett döntöttek, hogy megtartsák vásárlóikat és versenyelőnyre tegyenek szert- derül ki a CNN cikkéből.

Az Egyesült Államokban az infláció júniusban ismét megugrott, átlépve a 3%-os határt. Az élelmiszerárak, különösen a tojás, drámai mértékben emelkedtek, január óta például 15,2%-kal nőtt az ára a legfrissebb fogyasztói árindex adatai alapján. A Walmart, amelyet sokan az amerikai gazdaság barométerének tartanak, az idei évre várható lassabb növekedést jelezett. Eközben Trump elnök kereskedelmi konfliktusai Kínával, Kanadával és Mexikóval a Peterson Intézet becslése szerint évente 1200 dollárral terhelhetik meg az amerikai családok pénztárcáját.

Miközben számos vállalkozás a költségek áthárítását tervezi a fogyasztókra, néhányan épp az ellenkező stratégiát választják, hogy kitűnjenek a versenytársak közül. A Mintel piackutató cég felmérése szerint a felnőttek több mint 65%-a számára az ár a legfontosabb tényező a vásárlási döntések során.

A fogyasztói bizalom februárban 2021 augusztusa óta a legnagyobb havi csökkenést mutatta. A kiskereskedelmi forgalom januárban 0,9%-kal esett vissza az előző hónaphoz képest a Kereskedelmi Minisztérium adatai szerint.

A Lalo, amely baba- és kisgyermektermékek gyártásával foglalkozik, most először ünnepli 12 éves működését egy jelentős árcsökkentéssel: termékeik 90%-ának ára akár 40%-kal is csökkent. Ezzel párhuzamosan a Blue Apron étkezési szolgáltató is lépéseket tett, hiszen hat hónapra befagyasztotta árait, miközben a szállítási költségeket is mérsékelte. A Bobbie bébiételgyártó ugyancsak a vásárlókat célozta meg, hiszen szinte teljes termékpalettáján 15%-os árcsökkentést vezetett be.

A vállalatok eltérő stratégiákat alkalmaznak a Trump által bejelentett új vámok kezelésére. A Blue Apron úgy véli, hogy hosszú távú tervezésük révén védettek maradnak a vámemelések következményeivel szemben. Ezzel szemben a Lalo elismeri, hogy a kínai termékekre kivetett 10%-os vám hatással lehet az áraikra, de jelenleg még mindig képesek megtartani az alacsonyabb árakat.

A szakértők szerint az árcsökkentési stratégia kockázatos lehet, ha később mégis áremelésre kényszerülnek a vállalatok. A Mintel elemzője szerint a márkáknak alaposan át kell gondolniuk az árcsökkentést, és hosszú távú stratégiába kell illeszteniük azt a márkaérték megőrzése érdekében.

Related posts