Fővárosi Önkormányzat: A metróbuszok bevezetése nem jelenti azt, hogy felhagytunk a kötött pályás fejlesztések iránti elkötelezettségünkkel.

"Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala válaszában hangsúlyozta, hogy a metróbusz kifejezés nem csupán a közúti forgalomtól teljesen elválasztott BRT (bus rapid transit) folyosókra vonatkozik. Céljuk, hogy olyan gyors és megbízható közlekedési szolgáltatást nyújtsanak, ahol jelenleg még nem áll rendelkezésre megfelelő kötöttpályás összeköttetés."
Karácsony Gergely hétfői Facebook-posztjában bejelentette, hogy új metróbuszokat indítanak Budapest területén. A főpolgármester hangsúlyozta, hogy ezek a metróbuszok "gyakori járatokkal, a lehető legközvetlenebb kapcsolatban, gyorsan és átszállás nélkül" segítik majd a lakosokat abban, hogy eljussanak a metróvonalakhoz. Ezzel egy alternatív közlekedési lehetőséget kínálnak az ingázóknak, különösen azokban a kerületekben, ahol "a közösségi közlekedés még nem elég vonzó" az autós közlekedéssel szemben.
A főpolgármesteri hivatalt azután kerestük meg, hogy Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője Facebook-oldalán kedden azt írta: a metróbuszok attól metrók, hogy zárt pályán, a közúti forgalomtól teljesen elkülönítetten közlekednek.
A főváros tájékoztatása alapján több német városban, köztük Berlinben is, évtizedek óta üzemelnek nagy kapacitású, sűrű menetrenddel közlekedő MetroBus-járatok. Berlinben az M11-től M85-ig terjedő MetroBus vonalak hatékonyan összekötik a belvárost a külvárosi területekkel, így kielégítve a város peremkerületeiben élők közlekedési szükségleteit.
A vélemények szerint nem áll fenn az a helyzet, hogy bárki is lemondana a kötött pályás közlekedés fejlesztéséről. Valójában konkrét tervek állnak rendelkezésre, de ezek megvalósítása hosszabb időt igényel, és a szükséges források is hiányoznak. Budapest vezetése uniós támogatásokra támaszkodna, azonban ezek a források késlekednek.
A fővárosi önkormányzat hangsúlyozta, hogy jól tudják: a közép- és hosszú távú közlekedési fejlesztések során elengedhetetlenek a kötöttpályás megoldások, mint például a vasút, HÉV, metró és villamos rendszerek. Ugyanakkor érdemes figyelembe venni, hogy míg ezek a projektek megvalósulnak, addig is szükség van vonzó alternatívákra. Ezért rövid távon az autóbuszos és trolibuszos fejlesztések biztosítása kiemelten fontos feladat számukra.
Vitézy Dávid szerint viszont "Budapest nem a 8 sávos városi sugárutak, hanem a villamosok városa". Ő úgy látja, Budapesten a villamoshálózat bővítésével lehet igazán előrelépni.
Vitézy kifejezte elégedetlenségét amiatt, hogy habár külön rendelet szabályozza, a BKK által tervezett hálózati módosításokat a Fővárosnak 60 nappal a bevezetés előtt meg kellett volna kapnia, ez azonban most elmaradt. "A Közgyűlés és a közlekedési szakbizottságunk egyáltalán nem volt tájékoztatva a főpolgármesteri bejelentés előtt" - mondta. A fővárosi önkormányzat válaszában jelezte, hogy az illetékes bizottság következő ülésén részletes információkat fognak kapni erről a projektről is, és igyekeznek igazodni a bizottság munkarendjéhez, figyelembe véve az elnök úr által említett határidőket.
A BKK adatalapján végzett tervezési folyamat során alaposan elemzik az utasforgalmat és az utazási szokásokat. Ez azt jelenti, hogy a BKK pontosan tisztában van azzal, hány utas utazik, és hogyan alakulnak a különböző utazási minták. Ennek fényében a szükséges szakmai egyeztetéseket folyamatosan lebonyolítják az érintett kerületekkel.