Nem fogod kitalálni, melyik dal volt a leggyakrabban játszott a rádiókban 2024-ben!

A zenei repertoár vizsgálata során érdekes és változatos képet kaptunk a különböző csatornákról. Különösen figyelemre méltó a Dankó rádió, amely lenyűgözően széles spektrumú zenei kínálattal rendelkezik: az év folyamán 16 ezer különböző zeneszámot játszottak, ezek közül legalább kétszer. A számok között mintegy 1500 külföldi dal és közel 15 ezer magyar zene található, ami igazán gazdag és sokszínű zenei élményt nyújt a hallgatóknak.
A Táska rádió műsorai között a leggyakrabban hallható dalok számos alkalommal kerültek adásba: egy-egy szám átlagosan 269 alkalommal szerepelt a szerkesztett műsorokban. A külföldi dalokat 231 alkalommal, míg a magyar szerzeményeket még népszerűbbé téve, összesen 325 alkalommal játszották le.
A legfrissebb statisztikák szerint a zenei palettán a legnagyobb népszerűségnek az Edda Művek örvendett, hiszen dalai átlagosan 28 évvel ezelőtt születtek. A miskolci rockcsapat tavalyi rádiós megjelenései több mint kétszer felülmúlták Kertész Mátyásét, aki a huszadik helyet foglalja el. A legkedveltebb előadók között nemcsak a régi klasszikusok, mint a Bikini, Demjén Ferenc, az LGT vagy Charlie tűntek fel, hanem olyan fiatalabb művészek is, akik csak az utóbbi években mutatkoztak be. A 2023-as adatok alapján Kertész Mátyás lépett a legnagyobbat a rangsorban, hiszen az 506. helyről küzdötte fel magát a huszadikra, míg az Edda Művek a 25. helyről a második helyre emelkedett, ezzel háttérbe szorítva Rúzsa Magdit.
A magyar zenei palettán a 2023-as év során a vizsgált rádiók több mint ötezerszer játszották le Curtis és Charlie slágerét, a Maradunk végig című dalt. Érdekes módon azonban a hallgatóság nem ezt a számot részesítette előnyben, hanem a Laudate kórus 2015-ös remekművét, a Boldogasszony anyánk című örökzöldet, amelyet közel hétezer alkalommal hallgattak újra. A Híd rádió és a Mária rádió összes csatornája mindennap műsorra tűzte ezt a zeneszámot, így biztosítva számára a toplista vezető helyét.
Bár a rádiók egyik fő feladata, hogy lépést tartsanak a zeneipar legújabb irányzataival, sok esetben előfordul, hogy a jogi korlátok vagy a célközönség különleges ízlése miatt nem kerülnek be bizonyos dalok a műsorukba – függetlenül attól, mennyire népszerűek ezek az online platformokon. Ennek következtében a rádiós toplisták sokkal inkább azt mutatják, hogy a csatornák mit szeretnének hallgattatni a közönséggel, mintsem hogy a valódi hallgatói preferenciákat tükröznék.