Egy újabb ország csatlakozott ahhoz a trendhez, ahol a sebességkorlátozások betartása lazábbá válik.


Ez most komoly: eltűnt Sebestyén Balázs... hiába várták a hallgatók ma reggel!

A Blikk korábban beszámolt arról, hogy Csehországban jelentős reformon esett át a közúti közlekedési törvény, amely különösen a sebességkorlátozások újragondolását célozta meg. A januártól életbe lépő módosítások értelmében bizonyos autópálya szakaszokon akár 150 km/órás sebesség is megengedett. Fontos hangsúlyozni, hogy ez a változás kizárólag azokra a szakaszokra vonatkozik, amelyeket alkalmasnak és biztonságosnak ítéltek a szakértők. Ezt követően lapunk arra volt kíváncsi, hogy milyen következményekkel járhatna, ha Magyarországon is hasonló lépéseket tennének a sebességhatár emelésére.

Magyarországhoz hasonlóan jelenleg Ausztriában is 130 kilométer per órás sebességkorlátozás van érvényben. Első körben az A1-es autópálya két olyan szakaszán módosíthatják a felső határértéket, ahol korábban már volt példa hasonló jellegű kísérletre - közölte a vezess.hu.

A szakértők véleménye szerint érdemes lenne az ország autópálya-hálózatán bevezetni a magasabb sebességhatárt, azonban a környezetvédelmi aktivisták éles kritikával illetik ezt az elképzelést.

Az általuk becsült adatok szerint a körülbelül 15 százalékos növekedés a szén-dioxid-kibocsátás 19 százalékos emelkedését vonná maga után. Ezen kívül az Osztrák Közlekedési Klub figyelmeztetése szerint a nitrogén-oxid kibocsátás 44 százalékkal nőne, ami mellett a zajszint is emelkedne, és a fékút hosszabbodása is várható lenne.

Related posts