Javítás céljából elküldött alkatrészek esetében a vámkezelési kötelezettségek teljesítése.

Alkatrészek javítása után esedékes vámköltségek rendezése.
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban szeretném megosztani Önnel a helyzetemet, amely egy 54 éves oldtimer autó műszerének javításával kapcsolatos. Sajnos Magyarországon nem találtam megfelelő szakembert, ezért a műszert az Egyesült Királyságba kellett küldenem. A Magyar Posta ajánlott levélként (0,35 kg) továbbította a műszert az angol céghez, ahol a javítást elvégezték. Örömmel tapasztaltam, hogy a brit vámhivatal nem emelt kifogást a küldeménnyel szemben. A műszer javítása mindössze 5 napot vett igénybe, ezt követően a FedEx segítségével küldték vissza Magyarországra. A FedEx vámügynöksége azonban kérte a fuvarlevelet, számlát és átutalási bizonylatot a vámkezeléshez. Ezeket beküldtem, és jeleztem, hogy a műszer csupán javításon esett át. A vámügyintézés során további információkat kértek tőlem: VPID számot (mely rendelkezésre áll), a műszer sorozatszámát (amely sajnos nincs), a kiküldésről szóló számlát (mivel magánszemélytől érkezett), valamint a műszer értékét (1971-ben körülbelül 15-20 DM volt), és hogy történt-e garanciális javítás. A javításról szóló számla tartalmazta, hogy a műszer a vevő tulajdona, és csak javítás történt. Ezúton szeretném megkérdezni, hogy a fentiek tükrében szükséges-e vámot vagy áfát fizetnem, és mi képezi a közterhek alapját ebben az esetben? Előre is köszönöm a segítségét! Üdvözlettel: Makovsky Zoltán