A hibrid oktatás vajon előnyös számunkra?

Valós idejű MI-eszközt hoztak létre ki a hibrid tanulás ajánlására az ELTE-n a Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ (DOKK) égisze alatt. Verma Chaman egyetemi adjunktus, az ELTE Informatikai Kar oktatója a Computers and Education: Artificial Intelligence folyóiratban publikálta a fejlesztésről szóló tanulmányát.
Az utóbbi évek globális járványai során világszerte robbanásszerűen terjedni kezdett a hibrid oktatás, ami az online és a személyes tanulási formák ötvözését jelenti. Ebben a modellben a hallgatók tanulási szokásai és viselkedése kulcsszerepet játszanak az oktatási eredmények alakulásában. A tisztán online módszerekhez képest a hibrid oktatás hatékonyabb megoldásokat kínál, ezért számos egyetem aktívan kutatja az ilyen típusú kurzusok, programok és képzési lehetőségek kidolgozását.
A hibrid tanulás modellje szervesen összefonódik az együttműködő tanulási módszerekkel, a folyamatos fejlődés iránti elkötelezettséggel, valamint a fenntarthatóság és környezetvédelem szempontjaival. Számos kutatás, amely az e-learning és a diákok elégedettségét vizsgálja, azt mutatja, hogy...
A hallgatók különösen vonzódnak a hibrid formátumhoz, amely lehetővé teszi számukra a mélyebb bevonódást.
Tedd különlegessé a szöveget: amely az online lehetőségekhez viszonyítva mélyebb elköteleződést és intenzívebb oktatói támogatást biztosít számukra.
A korábbi kutatások nem fordítottak elegendő figyelmet a hibrid tanulás aspektusaira az oktatási döntéshozatal során. Eddig nem alkalmaztak gépi tanulási algoritmusokat a tanulási környezetek optimalizálására, és hiányzott az útmutatás a hallgatók számára a hibrid tanulás innovatív jellemzőinek felfedezésében. Továbbá a kutatók nem használták ki a magyarázható mesterséges intelligencia (XAI) adta lehetőségeket a hibrid tanulással kapcsolatos vélemények részletesebb elemzésére.
A kutatás során egy innovatív, mesterséges intelligencián alapuló webalkalmazást fejlesztettek ki, amely a Support Vector Machine (SVM) algoritmus segítségével elemzi a magyar informatikai hallgatók válaszait. Az alkalmazás célja a hibrid tanulási módszerek ajánlása az oktatási folyamatban. A kidolgozott modellt új, realisztikus adatokkal tesztelték és validálták, hogy biztosítsák a megbízhatóságát. Az eredmények azt mutatták, hogy a modell kiemelkedő teljesítményt nyújtott, elérve a legmagasabb pontszámokat, pontosságot és visszahívási értékeket. A vizsgálat során kiderült, hogy az általános elégedettség (OS), a hosszú távú megoldások (LRS) és a boldogságérzet (FH) játszották a legnagyobb szerepet az eredmények alakulásában.
A kutatás során nyert megállapítások irányt mutathatnak a diákok és az oktatási intézmények tanárai számára, hogy mérlegeljék a hibrid oktatásra való átállás lehetőségét. Ezen eredmények segítségével a résztvevők képet kaphatnak az előnyökről, hátrányokról, valamint az ajánlott jellemzőkről, amelyek figyelembevételével megalapozott döntéseket hozhatnak.