Kezd egyre inkább feleslegesnek érezni a kávét.

Hónapról hónapra folyamatosan bővül a digitális fizetési lehetőségek iránti érdeklődés, egyre többen választják ezt a kényelmes megoldást. A legfrissebb adatok alapján, amelyeket a Magyar Nemzeti Bank (MNB) tett közzé, tavaly év végére a kártyás tranzakciók összértéke 14 százalékkal emelkedett az előző évhez viszonyítva, míg a készpénzfelvételek száma 4 százalékkal csökkent. Ez a tendencia jól mutatja, hogy a digitális megoldások iránti elköteleződés folyamatosan növekszik a pénzügyi tranzakciók világában.
A gyakorlatban ez azt mutatja, hogy egyre többen választják a bankkártyás tranzakciókat, még a reggeli péksütemény vásárlásakor is, ahelyett, hogy a hagyományos pénztárcájukból elővennék a papírpénzt. A felmérés, amelyet az OTP Mobil megbízásából végeztek, rámutat arra, hogy az emberek körülbelül ötöde már 1000 forint alatt sem preferálja a készpénzes vásárlást, inkább az elektronikus fizetési lehetőségeket részesíti előnyben.
A megkérdezettek körében közel kétharmadnyian határozottan az elektronikus fizetési módokat részesítik előnyben, legyen szó hagyományos bankkártyáról, mobiltárcáról vagy az utalás alapú qvik megoldásról. A legfontosabb érv, ami a készpénzes tranzakciókkal szemben szól, a kényelem és a gyorsaság.
A megkérdezett személyek kétharmada tapasztalja, hogy havonta legalább egyszer előfordul, hogy az üzletben csak készpénzes tranzakcióra van lehetőség. Ebből a csoportból 40 százaléknyian úgy döntöttek, hogy emiatt inkább nem vásárolnak, és otthagyták a kiválasztott terméket. 45 százalékuk rendelkezett elegendő készpénzzel ahhoz, hogy teljesíthesse a vásárlást, míg 10 százalék később visszatért, hogy rendezze a tartozását.
- Kérlek, formáld át a szöveget, hogy egyedi legyen - kérte Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.
A felmérések világosan megmutatják, hogy a fiatalabb generációk egyre inkább a digitális fizetési módokat részesítik előnyben. A 18-39 évesek körében csupán 28 százaléknyian választják a készpénzes tranzakciókat az üzletekben, míg 35 és 34 százalékuk már bankkártyát, illetve mobiltárcát használ. Ez a korcsoport úgy véli, hogy elengedhetetlen, hogy a boltokban, piacokon és olyan szolgáltatásoknál, mint a házhoz érkező szerelők vagy éppen a fodrászok és manikűrösök, lehetőség legyen a bankkártyás fizetésre. Érdekes megfigyelni, hogy nem a nyugdíjasok, hanem inkább a 40-59 évesek ragaszkodnak a készpénzhez.
"Amennyiben egy kereskedő célcsoportja főként fiatalokból áll, elengedhetetlen, hogy digitális fizetési lehetőségeket kínáljon, mint például bankkártyás tranzakciókat vagy qvik elfogadást. A fiatal generáció elvárja az innovatív megoldásokat: például azok közül, akik már találkoztak a qvik-NFC vagy QR-kódos fizetéssel, a többség 40 év alatti volt" - emelte ki Al-Absi Gáber Seif.