Kreatív Online - Az idei évben 9,5%-os növekedést mutat a globális reklámpiac, ami új lehetőségeket teremt a hirdetők számára.


A GroupM előrejelzése szerint 2025-re a globális hirdetési költés 1,1 billió dollárra emelkedik, ami 7,7 százalékos növekedést jelent.

Megjelent a GroupM szokásos decemberi This Year Next Yearkutatása, ami az idei évre vonatkozó adatok mellett 2025-re vonatkozóan is tartalmaz előrejelzést. A médiaügynökségi csoport 2024-re 9,5 százalékos globális reklámköltés-bővüléssel számol, ami azt is jelenti, hogy a piacméret átlépi az 1 billió dolláros határt. (Ebbe az összegbe az amerikai elnökválasztáshoz kapcsolódó politikai költés nem értendő bele). A GroupM előrejelzése szerint 2025-re a globális hirdetési költés 1,1 billió dollárra emelkedik, ami 7,7 százalékos növekedést jelent.

A digitális szektor 2025-re várhatóan 12,4%-os globális növekedést mutat, aminek következtében a teljes piacon belül 72,9%-ot fog képviselni. A digitális hirdetések terén a retail media szegmens kiemelkedő mértékben bővül, elérve a 177,1 milliárd dolláros piaci értéket, így először felülmúlja a televíziós reklámköltségeket, beleértve a streaming szolgáltatásokat is. Bár a televízióra fordított kiadások is növekedni fognak, a várakozások szerint mindössze 1,9%-os emelkedéssel számolhatunk.

A televízió mellett a közterületi hirdetések (out-of-home) szegmense is meglehetősen stabilan teljesít, ami nagymértékben a digitális eszközök, vagyis a DOOH (digitális out-of-home) megoldások rohamos elterjedésének tudható be. A várakozások szerint a DOOH platformokon megjelenő reklámbevételek a jövő évben a teljes közterületi hirdetési piac 42%-át fogják kitenni. A GroupM elemzése szerint a globális audio szektor stagnálásra számíthat, míg a nyomtatott média területén továbbra is csökkenés várható. E trendek mögött a digitalizáció mellett az mesterséges intelligencia (AI) egyre jelentősebb szerepe is áll.

A 2024-es évben a világ tíz legnagyobb reklámpiaca mindegyike növekedést mutatott, ám a növekedés mértéke országonként eltérő. Az Egyesült Államok és Kína továbbra is a két vezető reklámgazdaság, ahol az előrejelzések szerint az amerikai piacon 9%-os bővülés várható, ami 400,2 milliárd dolláros végső piacméretet jelent. Ezzel szemben Kínában a növekedés még dinamikusabb, 13,5%-os, így a reklámkiadások elérhetik a 204,5 milliárd dollárt. A rangsor harmadik helyén az Egyesült Királyság áll, amely éppen megelőzi Japánt. A lista további helyein Németország, Franciaország, Kanada, Brazília, India és Ausztrália található, mindannyian a reklámpiac fejlődésének színhelyei.

2025-re az Európai Unió reklámpiaca mérsékeltebb növekedést mutathat, a gazdasági környezet hatására lassulás várható. A kelet-közép-európai régióban (CEE), valamint Magyarországon az elmúlt két év jelentős bővülése után a piac stabilizálódása, sőt akár stagnálás is következhet.

Az utóbbi időszakban tapasztalt figyelemre méltó növekedés, amelyet az inflációs hatások, a televíziós reklámidő iránti fokozott kereslet, a digitális hirdetési szegmens megerősödése és az innovatív technológiai megoldások elterjedése jellemzett, várhatóan 2025-re korrekcióra kerül. Szakértők véleménye szerint ez a korrekció egy természetes jelenség, amely elengedhetetlen a piac fenntartható fejlődéséhez, és a piaci szereplők részéről alkalmazkodást igényel az újonnan kialakuló piaci viszonyokhoz.

A lassulás ellenére a hirdetők számára továbbra is elengedhetetlen, hogy hatékony stratégiákat alakítsanak ki a fogyasztók elérésére, hiszen a piaci verseny továbbra is dinamikus és éles. A térségben a kreatív, adatvezérelt megoldások és az innovatív kampányok kínálhatják a legnagyobb versenyelőnyt.

Related posts