Leépítések a temesvári Városházán: A helyi közigazgatás átalakulása és a jövő kihívásai A temesvári Városháza falai között nemcsak a város ügyei forognak, hanem a közigazgatás jövője is. Az utóbbi időszakban bejelentett leépítések jelentős változásokat h

Dominic Fritz polgármester újabb lépést tesz a közigazgatási struktúra modernizálására, összhangban az országos közigazgatási reform célkitűzéseivel, amelyek a polgárok szükségleteire fókuszáló, hatékonyabb adminisztrációt kívánnak megvalósítani. A javasolt reform célja a munkahelyek számának csökkentése és a személyzeti költségek mérséklése, mindezt úgy, hogy a temesvári lakosok számára nyújtott szolgáltatások minősége ne szenvedjen csorbát. Ezen intézkedések révén évi több mint 7,3 millió lej megtakarítás érhető el a helyi költségvetés számára.
A Városháza által nyújtott szolgáltatások működésére gyakorolt hatást a felgyorsult digitalizáció és a belső átszervezés enyhíti, amelyek lehetővé teszik az emberi erőforrások jobb felhasználását. "A papíralapú adminisztrációról egy eredményorientált, a polgárok és az üzleti környezet igényeire összpontosító adminisztrációra térünk át" - mondta Dominic Fritz polgármester.
Az újabb átszervezési lépések egy átfogó reform- és költségvetési stabilizáló intézkedéscsomag részeként valósulnak meg. Ennek keretében a következő fontos változásokra lehet számítani: az európai projektekhez kapcsolódó bónuszok maximális határának 10%-os mérséklése, az étkezési juttatások szintjének szabályozása a nettó bér alapján, valamint a nem működőképes struktúrák, mint például a Gépjárműipari Beszállítók Kompetencia- és Fejlesztési Regionális Központ (CERC) megszüntetése.
A belső tevékenység részletes kielemzése rávilágított arra, hogy egyes osztályok maximálisan kihasználják a rendelkezésükre álló munkaerőt, mások kevesebb alkalmazottal is el tudják látni a tevékenységet. Az átszervezés négy vezetői pozíció megszüntetését írja elő, amelyek közül kettő jelenleg be van töltve, valamint 39 végrehajtói munkakör leépítését, amelyek közül 30 jelenleg be van töltve.
Dominic Fritz polgármester 2020-ban megkezdte a Városháza közigazgatásának átalakítását. Akkoriban a szervezeti ábrán 640 munkakör volt feltüntetve, azonban ez a szám mára már 535-re csökkent. Amennyiben a tervezett újabb átszervezés megvalósul, a polgármesteri hivatal szakosított apparátusa 494 álláshellyel fog működni a jövőben.