A magyarok számára továbbra is kihívást jelent a költségesebb használt autók megvásárlása, mivel sokan nem rendelkeznek elegendő anyagi forrással.


2025 szeptemberében a használt autók piaca érdekes statisztikákat mutatott: a hirdetett járművek 38,3%-a 2,5 millió forint alatti áron volt elérhető, míg 26,8%-uk a 2,5-5 millió forintos kategóriába tartozott. A 5-10 millió forint közötti árkategóriát 21,6%-os arányban képviselték, míg a 10 millió forint feletti autók aránya 13,4%-ra rúgott. Az elmúlt évhez képest csökkent az olcsóbb autók részesedése, míg a drágább modellek iránti kereslet nőtt. A kínálati átlagár 5,6 millió forintra emelkedett, ami körülbelül 3,7%-os növekedést jelentett az előző év azonos időszakához viszonyítva. A Használtautó.hu platformján szeptemberben meghirdetett járművek 49,3%-a benzines, 40,9%-a dízel volt. Az alternatív hajtású modellek, mint a hibridek és elektromos autók, kisebb részesedéssel bírtak: előbbiek 4,1%, míg utóbbiak 5,3%-ot tettek ki. Érdekes módon a kereslet ezzel ellentétes képet mutatott: az elektromos autók iránti érdeklődés 37,5%-kal, a hibridek iránt pedig 23,1%-kal nőtt, míg a dízel járművek kereslete 8,9%-kal, a benzineseké pedig 3,4%-kal csökkent az előző évhez képest. A használt dízelautók átlagosan 220 ezer kilométert futottak, míg a benzinesek 155 ezer kilométerrel zárták az évet, ami azt jelenti, hogy a dízelek átlagosan 41,9%-kal többet futottak. Életkoruk tekintetében a benzines autók 13,9, a dízelek pedig 12,2 évesek voltak. Az árak tekintetében a hibridek továbbra is a legdrágábbak voltak a piacon, átlagosan 12,06 millió forintért kínálták őket. Az elektromos autók esetében 7,1%-os, míg a hibrideknél csupán 0,3%-os árcsökkenés volt tapasztalható egy év alatt. A dízel autók átlagosan 5,7%-kal drágábbak voltak, mint a benzinesek. Az adatokból az is kiderült, hogy a tulajdonosok évente a következő értékvesztésekkel számolhatnak: benzinesek 6,9%, dízelek 7,9%, elektromosok 8,0%, míg hibridek 6,3% értékcsökkenést mutattak. Minden újabb ezer kilométer megtétele 0,2%-os árcsökkenést okozott a piacon. A járművek állapota is jelentős hatással van az árakra: az újszerű autók átlagosan 25,4%-kal drágábbak, míg a sérült példányok akár 59,7%-kal olcsóbbak lehetnek. Szeptemberben a Volkswagen volt a legkeresettebb márka, több mint 7000 használt példánnyal, ezt követően a BMW (6400 hirdetéssel), valamint a Ford és az Opel (6000 körüli hirdetéssel) következtek. A legfiatalabb autók a Kia modelljei voltak, átlagosan 10 évesek, míg a Renault, Opel és Volkswagen modellek 12,7-13,8 éves átlagéletkort mutattak. A prémium szegmens autói (Mercedes, BMW, Audi) továbbra is kiemelkedtek magas átlagárukkal, míg az Opel és Renault modellek ára jellemzően 3 millió forint alatt mozgott. A legtöbbet hirdetett modellek között a Ford Focus és a Škoda Octavia állt az élen. Az Audi A6 volt a legdrágább, átlagosan 7 millió forintos árral, míg a Suzuki Swift a legolcsóbbnak számított 1,6 millió forinttal. Életkor alapján a Kia Ceed volt a legfiatalabb (8,7 év), míg a Suzuki Swift a legidősebb (17,7 év).

Related posts