Úgy tűnik, hogy a dél-koreai légi katasztrófa titka fokozatosan kibontakozik.


Arra utalnak a bizonyítékok, hogy pilótahiba miatt történt a dél-koreai Jeju Air Boeing 737-800-asának tavaly december végi katasztrófája.

A Dél-Korea által irányított nyomozás során felfedeztek egy figyelemre méltó bizonyítékot: a Boeing 737-800-as repülőgép pilótái a madarakkal való ütközés után tévesen a bal oldali, kevésbé sérült hajtóművet állították le. Ezt az információt a Reuters jelentette, hivatkozva az ügyről tájékozott forrásokra.

A balesetvizsgálók egy zártkörű tájékoztatón osztották meg az áldozatok hozzátartozóival, hogy a pilótafülke hangrögzítője (CVR), a repülési adatrögzítő (FDR), valamint a roncsokban fellelt fizikai hajtóműkapcsoló helyzete mind megerősíti a történteket.

Ahogyan arról az Infostart is beszámolt, a Jeju Air Boeing 737-800 típusú repülőgépe 2024. december 29-én Bangkokból indult útnak, hogy elérje a dél-koreai Muan városát. A célreptérhez való közelítés során azonban a gép madarakkal ütközött, ami miatt a pilóták kénytelenek voltak átstartolni, és vészhelyzetet jelentettek.

Az átstartolást követően a repülőgép nem tudott megfelelően felemelkedni, ami valószínűleg hozzájárult ahhoz, hogy nem hajtotta végre a szokásos iskolakört. Ehelyett éles manőverrel a repülőtér ellentétes végén próbálta meg a leszállást, ahol csupán egy futópálya állt rendelkezésre.

A Boeing 737-800-as a helyszíni felvételek tanúsága szerint behúzott fékszárnyakkal és futóművekkel, jelentősen túllépve az előírt sebességet, landolt. A gép túlcsúszott a kifutópálya végén, és egy, a műszeres leszállítórendszer antennáit támogató szerkezetnek ütközött, amely következtében súlyos károk keletkeztek, és a repülőgép kigyulladt.

A fedélzeten lévő 181 utas közül sajnos 179-en életüket vesztették, csupán két légiutas-kísérőnek sikerült túlélni a tragédiát, akik a repülőgép hátsó részében tartózkodtak - idézi az airportal.hu.

Bár a katasztrófáról készült hivatalos jelentés még nem látott napvilágot, az informátor kiemelte, hogy az ARAIB (Közlekedési és Vasúti Balesetek Vizsgálati Testülete) birtokában van minden lényeges háttérinformáció, és a következtetések "nem fognak eltérni".

Egy kormányzati forrás szerint a repülőgép hajtóműveinek alapos vizsgálata során megállapították, hogy a madárütközés és a baleset bekövetkezte előtt nem tapasztaltak műszaki hibát a gépen. Az ARAIB hivatalosan még nem reagált az értesülésekre.

A légitársaság pilótáinak szakszervezete a vizsgálatot éles kritikával illette, többek között azért, mert mindkét hajtóműben madármaradványokat azonosítottak. Tudományos szempontból azonban nem bizonyított, hogy a bal oldali hajtómű elegendő teljesítménnyel rendelkezett volna ahhoz, hogy a repülőgép biztonságosan landoljon.

Related posts