A Williams pilótája kiállt csapattársa mellett, aki milliárdos veszteségeket okozott forintban.


Alex Albon kifejtette, hogy miért fontos, hogy ne legyünk túlságosan szigorúak a Williams csapatánál debütáló Franco Colapintóval kapcsolatban. Bár a fiatal versenyző lenyűgöző teljesítményt nyújtott, sajnos több jelentős baleset is fűződik a nevéhez, ami komoly károkat okozott. Albon hangsúlyozta, hogy a tehetséges pilóták fejlődése érdekében szükséges a türelem és a támogatás, hogy Colapintó tanulhasson a hibáiból és tovább fejlődhessen a Forma-1 világában.

Franco Colapinto a szeptemberi Olasz Nagydíjon úgy mutatkozott be a Forma-1-ben, hogy senki nem várt tőle semmi eget rengetőt, legfeljebb azt, hogy az idén egyetlen pontot sem szerző Logan Sargentnél lassabb ütemben töri majd az autókat. Nos, ez pont nem jött be, hiszen az argentin versenyző Brazíliában és Las Vegasban is hatalmasat esett (Interlagosban kétszer is), amivel több millió dolláros kárt (James Vowles csapatfőnök Brazília után 3 és 10 millió dollár közé lőtte be a csapata összkárát, de ezt még követte Colapinto vegasi bukása) okozott a Williamsnek, de legalább három hétvége alatt szerzett 5 pontot.

Kezdeti lendülete pedig nemcsak a közvéleményt és a csapatot, hanem Alex Albont is meglepte, a Red Bull pedig az Alpine-nal egyetemben szemet vetett rá. A balesetek előbbi érdeklődését végül szertefoszlatták, a franciák azonban a hírek szerint továbbra is fontolgatják, hogy Colapintóra cserélik az Abu-Dzabiban debütáló Jack Doohant. Akárhogy is lesz, a végül 9 futamon rajthoz álló argentin megítélése felemás, hiszen egyrészt valóban gyors és rögtön felvette az F1 ritmusát, másrészt viszont ott voltak a sokba kerülő hibák.

Itt egy halom F1-es roncsdarab, jó legózást! - elképesztő tettet hajtott végre a Williams (videó)

Albon - akit mintha szintén kizökkentett volna Colapinto váratlan tempója - szerint ugyanakkor nem homályosították el újdonsült csapattársa szezonját a történtek, és nem is igazságos túl kritikusnak lenni vele. "Remélem, hogy nem. Nem gondolom, hogy megérdemelné. Ez igazán kéz a kézben járt az autó teljesítményével, ami nehézkessé vált a szezon végére. Nekem is az volt. Nem volt fantasztikus a szezonom vége, és nem mindig csak magamat okolom, úgyhogy szerintem a csapat tudja, mennyire jó ő" - idézi a thai-brit versenyzőt az Autosport.

Albon kifejtette, hogy szeptemberben, Colapinto monzai debütálásakor a Williams autója volt a legjobb formájában. A csapat jelentős súlycsökkentést hajtott végre, és bevetette a szezonra tervezett egyetlen komoly fejlesztési csomagot. "Ami az időzítést illeti, úgy vélem, hogy Colapinto éppen a legversenyképesebb pillanatban ült bele az autóba, ami valószínűleg könnyebben vezethető volt, mint a szezon végén. Ráadásul olyan pályákon versenyzett, ahol az autó jól teljesített. Nagyon ügyesen versenyzett Bakuban és Szingapúrban, ahol nem könnyű a helyzet. Aztán, ahogy az F1-ben lenni szokott, egyszerűen hátrább csúsztunk. Amikor Colapinto debütált, egy átlagos körrel még be lehetett jutni a Q2-be, de később már kiváló teljesítményre volt szükség ehhez, ami némileg torzítja a helyzet megítélését" - mondta Albon.

Ezzel Colapintón is nőtt a nyomás, és jöttek a hibák. "Könnyű átlépni a határt, amikor ennyire szoros a helyzet, és nincs lehetőség lassabbnak lenni vagy hibázni, úgyhogy nem okolnám őt túlságosan. Különösen, ami Brazíliát illeti, ahol először vezetett [F1-es autót] esőben, ami egy nehéz pályán nem könnyű. Aztán nyilván Vegas is nehéz volt. Fantasztikus pilóta, és úgy érzem, bizonyított a Forma-1-ben. Amikor csatlakozott, egyértelműen alábecsültem, hogy mennyire gyors lesz, és úgy gondolom, előbb-utóbb látni fogjuk őt a jövőben a Forma-1-ben."

Related posts