A MÁV bejelentette, hogy jelentős fejlesztési projektet indít, amely új korszakot nyithat a vasúti közlekedés terén.


Jármű-fiatalítási programjról számolt be a MÁV-csoport: idén 131 db dízelüzemű jármű és egy hidrogénmeghajtású autóbusz beszerzésére indított közbeszerzési eljárásokat a vállalat. A MÁV közlése szerint jelenleg az autóbuszok átlagéletkora körülbelül 10 év.

A MÁV-csoport a beruházási hitel rendelkezésre állásától függő, feltételes közbeszerzési eljárás indult

A tervek szerint 131 darab kéttengelyes, alacsony belépésű, helyközi kialakítású szóló autóbusz vásárlása valósul meg, összesen közel 10,5 milliárd forint értékben.

A járművek, melyek részt vesznek Baranya, Bács-Kiskun, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém és Zala vármegye közlekedésében, szigorú követelményeknek kell megfelelniük. Ezek minimum az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő dízelmotorral kell, hogy rendelkezzenek. A járműveknek 2 utasajtóval, valamint fűtési és hűtési berendezésekkel kell felszerelniük őket. Emellett elengedhetetlen egy utastájékoztató rendszer, kamera- és utasszámláló is. Az autóknak a gépkocsivezetővel együtt minimum 82 fő szállítására kell képesnek lenniük, és a kerekesszékes utasok szállítása is alapkövetelmény. A közlekedési vállalat 2025. február 6-ig várja az érdeklődők ajánlatait a felhívásra.

A MÁV-csoport tavaly júniusban jelentős lépést tett a fenntartható közlekedés irányába, amikor a Zöld Busz Program keretében 100 százalékos támogatást nyert el egy hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz beszerzésére. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és az Energiaügyi Minisztérium közös pályázata révén a támogatás összege elérte a 267,2 millió forintot. Ez a kezdeményezés nemcsak a környezetvédelmet szolgálja, hanem a jövő mobilitási megoldásainak fejlesztésében is kulcsszerepet játszik.

Related posts