A Dacia Spring újabb izgalmas fejlesztéseket kap, és a plusz lóerők nem fognak extra költséget jelenteni.
A gyorsulási idők jelentősen javultak, az erősebb Spring pedig 6,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet.
A jövő év elejétől a Spring belépő szintű változatban egy 69 lóerős elöl elhelyezett motorral, míg a felsőbb szintű felszereltségben egy erősebb, 99 lóerős erőforrással lesz kapható.
A Dacia célja a változtatással, hogy a Spring autó könnyen kezelhető legyen nemcsak városi környezetben, hanem a vidéki utakon is, valamint autópályán is fokozza a vezetés élményét.
Régebben a kisebb teljesítményű Spring számított az Egyesült Királyság leglassabb gyorsulású autójának, hiszen 100 km/h sebesség eléréséhez 19,1 másodpercre van szüksége - olvasható az autocar.co.uk oldalán.
A Dacia egyelőre nem közölt teljes körű teljesítményadatokat az új motorokról, de azt állítja, hogy akár 20%-kal nagyobb teljesítményt és nyomatékot kínálnak 80 és 120 km/h között. A Spring 70 állítólag 10,3 másodperc alatt gyorsul majd százra, míg az erősebb Spring 100 mindössze 6,9 másodperc alatt.
Az új motorok bevezetése mellett a Dacia bemutatta a Springhez tartozó legfrissebb fejlesztését is: egy 24,3 kWh kapacitású akkumulátort, amely lítium-vas-foszfát (LFP) technológiára épül. Ez a megoldás újdonságnak számít a Renault Csoport modellkínálatában, és várhatóan nemcsak a gyártási költségeket csökkenti, hanem hosszabb élettartamot is kínál, továbbá javítja a hőbiztonságot a hagyományos lítium-ion akkumulátorokhoz viszonyítva.
A Renault azt tervezi, hogy a következő évek során elektromos járműveit LFP akkumulátorokra cseréli.
Az új akkumulátor megőrzi a 225 km-es hatótávolságot a WLTP ciklus alapján, amelyet a Dacia úgy ítél meg, hogy elegendő ahhoz, hogy egyetlen töltéssel problémamentesen átvészeljünk egy teljes munkahetet. Ráadásul a csúcsmodell, az Extreme most már akár 40 kW teljesítménnyel is feltölthető, míg az alapfelszereltség csak 30 kW-ra képes.
A hajtáslánc módosításai számos izgalmas változást hoznak magukkal, melyek célja, hogy a Spring még hatékonyabb és könnyebben irányítható legyen. A legfigyelemreméltóbb újítások közé tartozik az erősebb rásegítéssel ellátott, továbbfejlesztett fékrendszer, valamint az alapfelszereltség részét képező stabilizátorrúd. Emellett az újrahangolt felfüggesztés a stabilitás javítását szolgálja. Az aerodinamikai szempontból optimalizált karosszériaelemek pedig jelentős mértékben csökkentik a légellenállást, amely így a korábbi 0,743-ról 0,665-re mérséklődik.
A tavaszi modell árai várhatóan nagyjából változatlanok maradnak, felszereltségtől függően 9,5 millió forintba kerülhetnek majd.