A Harcosok órája nem hozta meg a várt sikert, így hirdetések nélkül maradt.


A Fidesz ambiciózus kommunikációs stratégiája váratlanul elakadt, hiszen a Harcosok órája nézettsége drámai módon, 96 százalékkal csökkent, miután a politikai hirdetések eltűntek a Facebook felületéről. Úgy tűnik, hogy a "digitális honfoglalás" nem tudta megugrani a Zuckerberg-hágót.

A Harcosok órája 2025 júliusában, grandiózus felhajtás kíséretében indult el a Facebookon és a YouTube-on. A premier hetét követően a nézettségi számok hamar elérték a milliós szintet. Azonban már az első epizódok során is nyilvánvalóvá vált, hogy a valódi nézői érdeklődés jelentősen elmarad a hivatalosan közölt adatoktól. A nézettség növelése pedig nagyrészt a hirdetésekre támaszkodott, ami felvetette a kérdést, hogy mennyire tükrözik a számok a valóságot.

Szeptemberben is napi nézettség-vásárlásra költöttek - 4,7 millió forintot a Harcosok órája reklámozására -, amivel egyébként az ellenzéki produkciók költéseit is messze felülmúlta ez az egyetlen műsor.

Október első napjától kezdve a Meta felfüggesztette a politikai hirdetéseket az Európai Unió területén. Ezt követően a legutóbbi négy epizód nézőszáma körülbelül 6500-ra csökkent, míg az azt megelőző 15 adás átlagos nézettsége közel 182 900 volt – derül ki a Telex jelentéséből.

Ez az adatok szerint több mint 96 százalékos nézőveszteség - az algoritmusok hidegen hagyják azt, aminek organikus érdeklődése alig van.

A Telex felveti, hogy a Harcosok óráját Németh Balázs személyes Facebook-oldalán sugározták, ahol alig volt 70 ezer követő, ahelyett, hogy a Fidesz hivatalos oldalát használták volna (420 ezer követővel). Szintén furcsa döntésnek tűnik, hogy az adásaik ritkán kerültek ki például Orbán vagy Szijjártó széles követőbázisához, pedig csak egy kattintás lett volna.

Related posts