A Bosch izgalmas és innovatív autóipari szoftvermegoldásokat alkot, amelyek új dimenziókat nyitnak meg a járműtechnológia világában.

A globális autóipar legfontosabb kihívásairól és a szektor részvénypiaci kilátásairól is szó lesz a következő Signature befektetői klubunkon.
Kína kulcsszereplő a Bosch üzleti stratégiájában: a vállalat mobilitási ágazata 2024-ben 4%-os növekedést mutatott fel az országban, elérve körülbelül 15 milliárd eurós árbevételt. Az újonnan szerzett megrendelések több mint kétharmada az elektromos hajtásláncokra és a szoftveralapú járművek fejlesztésére összpontosít.
A Bosch izgalmas megbízást kapott, amelynek keretében nagy teljesítményű fedélzeti számítógépeket szállítanak, melyeket mesterséges intelligenciával működő kezelőfelületekkel, vagyis AI cockpit-okkal látnak el. A rendszer egyik figyelemre méltó tulajdonsága, hogy a sofőr szinte természetes módon kommunikálhat járművével, mintha egy élő személlyel beszélgetne. A gyártás megkezdése már az idei évre tervezett, így hamarosan valósággá válhat ez az innovatív megoldás.
A vállalat új vezetéstámogató rendszerei (ADAS) moduláris felépítésüknek köszönhetően rugalmasan alkalmazhatók, és három előre konfigurált változatban érhetők el, amelyek zökkenőmentesen integrálhatók különböző járműmodellekbe. A kínai autógyártók között, mint például a BAIC, a Dongfeng és a Jetour, már többen is éltek e korszerű megoldásokkal. Ezek a rendszerek mesterséges intelligenciát alkalmaznak a közlekedési szituációk elemzésére és az optimális útvonalak kidolgozására. A kínálat egyes verziói 360 fokos kamerarendszerrel és városi környezetben történő kéz nélküli vezetést is lehetővé tesznek, természetesen csak ott, ahol ezt a jogszabályok megengedik.
A vállalat párhuzamosan dolgozik új elektronikus fékrendszerének (brake-by-wire) és kormányrendszerének (steer-by-wire) fejlesztésén. Ezek a rendszerek teljes mértékben elektronikus úton működnek, így a vezető által adott utasítások mechanikus kapcsolatok nélkül, azonnal továbbítódnak. A steer-by-wire technológia bevezetéséről már három kínai autógyártóval megállapodás született, és a gyártás akár még idén megkezdődhet – áll a közleményben.