Simion őszintén bevallotta, hogy az olcsó lakások hirdetése csupán egy ügyes marketingtrükk volt.

George Simion ígérete csupán egy kampányfogás volt, amelyben azt állította, hogy megválasztása esetén megfizethető lakhatást kínál az embereknek. Ezt már tavaly óta sejtettük, de most már az AUR vezetője is nyíltan bevallotta, hogy csupán "marketingtrükként" alkalmazta ezt az ígéretet.
A Digi24-nek adott interjújában kifejtette, hogy az "információs blokád lebontásáért" dolgozott, amikor tavaly bemutatta a "Simion-tervet", amelyben egymillió lakás megépítését ígérte, többségük 35 ezer eurós vételáron, kamatmentesen, mindössze 1000 eurós előleggel. "Vannak olyanok, akik nem értették meg, miről van szó, és tisztában vagyok vele, hogy nem azt állítottam, hogy házakat osztogatunk. Valójában megfizethető árú otthonokról és szociális lakásokról beszéltünk, egy kormányzati program keretein belül. Ezt a koncepciót népszerűsítettük. Ha azt mondtuk volna, hogy az ANL program része, senki sem hitt volna benne. (...) Ha nem lett volna ez a kampány, amely segített áttörni az információs blokkot, valószínűleg most nem tartanánk itt, a szavazatok 42 százalékánál" - ismerte el.
A Maszolon korábban már hangsúlyoztuk, hogy a híres "Simion-terv" megvalósítása valójában teljesen reális alapok nélkül áll. Az olcsó lakásokra pályázóknak azonban kötelező volt a regisztráció, amely során meg kellett adniuk pontos nevüket, személyi számukat és telefonszámukat a szerződés megkötéséhez. Annak ellenére, hogy a szakértők figyelmeztettek arra, hogy az AUR-vezér ígéretei gyakorlatilag teljesíthetetlenek, tavaly emberek tucatjai álltak sorban, hogy aláírják a megállapodást.
A Hotnews.ro-ra hivatkozva érdemes megemlíteni, hogy Claudiu Târziu, az AUR-párt egyik társalapítója, aki áprilisban kilépett a pártból, szintén éles kritikát fogalmazott meg ezzel kapcsolatban. Ő politikai marketingtrükknek titulálta a helyzetet, és úgy véli, hogy ez nemcsak a párt, hanem a választók számára is sértő.