A Donatello-szobor eltávolítása egy titkos művelet keretein belül zajlott, amely izgalmas és rejtélyes körülmények között valósult meg.

A Cecilia Gonzagát megjelenítő, Donatello mesterének tulajdonított szobrot védett helyre helyezték át a Lőcsei Szepesi Múzeumból. Úgy tűnik, hogy a szobor áthelyezésének hátterében a megfelelő biztonsági intézkedések hiánya húzódik meg, ami több szakértő és látogató körében is kérdéseket vetett fel a döntés megalapozottságával kapcsolatban.
A szlovák Paraméter lap információi alapján a XV. századi műalkotás elszállítását a Szlovák Nemzeti Múzeum, valamint a kulturális minisztérium szigorú biztonsági intézkedések mellett szervezte meg, mivel a szobor a szlovák állam tulajdonát képezi. Az akció során kommandósok és rendőrségi egységek kísérték a műtárgyat, és a minisztérium szolgálati hivatalának vezetője, Lukáš Machala is részt vett a folyamatban. Az elszállítást követően a minisztérium kommunikációs osztálya tájékoztatót adott ki, amelyben hangsúlyozták, hogy a Lőcsei Szepesi Múzeum nem rendelkezik sem anyagi, sem technikai erőforrásokkal ahhoz, hogy egy ilyen jelentős kulturális értéket megóvjon. A műalkotást a kelet-szlovákiai intézmény ősszel tervezte bemutatni a nagyközönségnek, az új igazgató, Ján Pavlov javaslata alapján. Eddig a szobor a Lőcsei Szepesi Múzeum raktárában várakozott.
A látszólagos felhajtás ellenére a szlovák ellenzék kritizálta a kormányt, mondván, egy ilyen pótolhatatlan jelentőségű műtárgy költöztetésére több olyan szigorú szabály is vonatkozik, amelyet az intézkedés során állításukkal ellentétben nem tartottak be a szakemberek. Többen kifogásolták azt is, hogy a csütörtökön történt költöztetésről előzetesen semmiféle információ nem látott napvilágot. A szlovák Aktuality információi szerint még a Kulturális Minisztérium legfőbb vezetőit sem tájékoztatták a közelgő áthelyezésről. A minisztérium közleményében úgy fogalmazott, biztonsági okokból nem tájékoztatták a közvéleményt sem a költöztetés idejéről, sem menetéről.