A Magyar Nemzet egy különös és meglepő irónia-világrekordot állított fel, amely a váratlan fordulatokkal teli hírek világában igazi kuriózumnak számít.

A Magyar Nemzet leleplező dokumentumfilmje, amely a "A befolyás ára" címet viseli, mint egy futótűz, úgy terjed a közösségi médiában. A Magyar Nemzet beszámolója szerint a film Youtube-on már félmillió megtekintésnél tart, míg Facebookon a nézőszám meghaladta másfél milliót. Ezek a számok kétségtelenül figyelemre méltóak, és büszkeségre adnak okot.
A Google és a Meta nyilvános hirdetéstárai alapján megállapítható, hogy a YouTube-on 1,75-2 millió, míg a Facebookon több mint egymillió hirdetési megjelenés történt. Fontos megjegyezni, hogy a Facebook esetében a pontos szám nem áll rendelkezésre, így a legmagasabb, felülről nyitott kategóriát kell figyelembe venni. Ezeket a hirdetéseket a Magyar Nemzet kiadója, a Mediaworks kezelte a videók alatt.
Hogy mi ebben az irónia-világrekord? Természetesen a videó címe, A befolyás ára, ami ebben az esetben egészen új, és aránylag egzaktul számosítható jelentésréteget kap: a befolyás ára itt egyszer 2,25-3 millió, és egyszer még legalább egymillió forint volt.
A YouTube nem veszi figyelembe a nagyon gyorsan futó hirdetéseket valódi megtekintésként a videók esetében. Ezért történhet meg, hogy akár kétmillió fizetett megjelenés mellett is csupán félmillióra pörög fel a befolyás ára számlálója.