A Nissan reklámja komoly vitákat generált, mostantól pedig itt a hivatalos állásfoglalás.

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közleményt adott ki, amelyben üdvözölik, hogy a Nissan márka magyarországi forgalmazója gyorsan reagált a társadalmi visszhangra és visszavonta a kampányát, amelyek a nőkre nézve sértő utalásokat tartalmazott.
A kampány során, amelyben Ganxsta Zolee és Stohl András is részt vettek, a Nissan magyar forgalmazója sajnálatos módon szexista ábrázolásokat használt a nőkről, ezzel komoly felháborodást keltve a közönség körében.
Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára a kérdésre reagálva kifejtette:
"Az eset rávilágít arra, hogy a reklámszakmában milyen fontos az önszabályozás szerepe és a gyors reakció. A Nissan meghallotta a fogyasztók és a társadalom kritikáját, és saját hatáskörben hozott döntést a reklám visszavonásáról. Az ÖRT továbbra is támogatja a felelős reklámgyakorlatot és hisz abban, hogy az önszabályozás és az előzetes megfelelés kiemelt szerepet kap minden egyes reklámozó vállalkozás életében" - áll a közleményben.
A Nissan hazai forgalmazójának hivatalos weboldaláról és Facebook-oldaláról is eltűnt a reklám, viszont a televíziós adásokból már nem tudták leállítani a sugárzását.
A Grand Automotive Central Europe Kft., amely a Nissan márka hivatalos importőre Magyarországon, valamint a kreatív ügynökségünk nevében szeretnénk kifejezni sajnálatunkat mindazok felé, akiket a jelenlegi reklámkampányunkkal akaratlanul is megsértettünk vagy megbántottunk. A kampány során felhasznált kreatív anyagokat azonnali hatállyal visszavonjuk, és minden kommunikációs csatornánkról eltávolítjuk.
- írta a Nissan bocsánatkérő levelében, amit a Facebookon is közzé tettek.