Wirtmann Ferenc a Mecsek Rally izgalmas pillanatában a rajtdobogó mellett foglalt helyet.


Szokatlan műszaki probléma miatt a szurkolók nem láthatták Wirtmann Ferencet és Kerekes Józsefet a Mecsek Rally izgalmas pályáin. A Ford Escort Mk II-es autó a tesztelés és a gépátvétel során kifogástalanul teljesített, azonban a rajtdobogó felé úton váratlanul meghibásodott a szinte új kuplung kinyomócsapágy. Ennek következtében a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott párosnak sajnos az első gyorsasági szakasz előtt fel kellett adnia a versenyt, ami nagy csalódást okozott mind az ő számukra, mind a lelkes szurkolóik számára.

Áprilisban indítottuk a szezont a Hargita Rallyn, ahol az autó tökéletesen teljesített – osztotta meg Wirtmann. – Visszatértünk, és alaposan átvizsgáltuk, amit szükséges volt, cseréltünk rajta néhány alkatrészt. Benitó főmérnökkel együtt elindultunk egy 30 kilométeres tesztre, és ismét hibátlanul működött az Escort. Ezt követően felpakoltuk a trélerre, a csapat pedig gond nélkül eljuttatta Pécsre, ahol sikeresen átvették a gépet.

Péntek délután, már a versenyruhában, Jotival beültünk az autóba, hogy elinduljunk a rajtdobogóhoz. Hirtelen fütyülni kezdett az autó, amit követően húsz méter múlva megállt. Gyorsan kivettem sebességből, felengedtem a kuplungot, és szerencsére újra elindultunk. A rajtdobogóhoz igyekezve sok nehézséggel küzdöttünk, végül legurultunk róla, de a szervizparkban már egyértelműen látszott, hogy komolyabb problémák merültek fel. Az Expo közelében van egy megbízható barátom szervize, így ott álltunk meg. A vizsgálat során kiderült, hogy a kuplung kinyomócsapágy teljesen megadta magát, és ez a nyomólapot is tönkretette.

Az egész szituációban az a figyelemre méltó, hogy tavaly, a Zemplén Rally előtt, Benitó úgy döntött, kicseréli a kinyomócsapágyat. Ezt a darabot hat éven keresztül használtuk, és ő úgy érezte, hogy már eleget szolgált, így ideje újra cserélni. Ekkor került be a gyári AP versenykuplung is, amely általában egy, de inkább másfél évet bír el a megpróbáltatások során.

Kinyomócsapágy hiányában álltunk, amikor Benitó azonnal közölte, hogy beül a kocsijába, és elindul Kerepestarcsára, hogy elhozza a tartalék alkatrészt. Ennek ellenére már kint voltunk a parc ferméből, és ha így maradt volna, 10 perc büntetést kaptunk volna, ami miatt a szuper rallyban csupán fél pontokért versenyezhettünk volna.

Nem is lett volna baj vele, hiszen a rallynak ez is része, minden pontért meg kell dolgozni, de nem akartam senkit kitenni annak, hogy éjszaka öt-hat órát autózzon az alkatrészért, így kiálltunk.

Az idei év első megmérettetését, a Diósgyőr Rallyt, szándékosan kihagytuk, most pedig a Mecsekben álltunk rajthoz. Izgalmas kihívások várnak ránk a bajnokság hátralévő szakaszában!

Az Escortot vasárnap hazahoztuk, Benitó hétfőn kicserélte a csapágyat és a kuplung szerkezetet, kedd reggelre pedig újra rajtkész állapotban volt az autó."

Related posts