ZAOL - A GYSEV szolgáltatásai hamarosan Zala megye több vasútvonalán is elérhetők lesznek.


A GYSEV új fejezetet nyit a zalai vasúti közlekedésben, hiszen több helyi vonalat is átvállal, így a jövőben ez a vállalat fogja biztosítani a térség vasúti szolgáltatásait.

A Lázár János által tett tíz miniszteri vállalás egyike az volt az év elején, hogy a Dunántúl északi s nyugati részén az immáron többségi magyar tulajdonban lévő GYSEV veszi át a MÁV-tól egyes vonalak üzemeltetését. Ezzel pedig vasúti járművek szabadulnak fel, amelyek az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.

A vasúti pályák hossza összesen 752 kilométert tesz ki.

Az iho.hu közlekedési szakportál elsőként számolt be arról, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) határozata értelmében 2025. július 1-től 752 kilométer hosszú vasúti pálya üzemeltetése átkerül a GYSEV-hez. A hét elején pedig hivatalosan is nyilvánosságra hozták a 13 érintett vonal listáját. Ezek közül több vonal Zalában helyezkedik el, szolgálva a helyi lakosság közlekedési igényeit.

A világ, zöld-sárgában

Mindazonáltal ez nem jelenti automatikusan, hogy a zöld-sárga vasúttársaság azonnal átveszi a személyszállítást. A folyamat fokozatosan, több lépésben valósul meg. Elsőként július 1-jétől Zalaegerszeg és Celldömölk között fognak közlekedni a GYSEV vonatai, majd később a további 12 szakaszon is a személyszállítási közszolgáltatási feladatok átkerülnek a társasághoz.

Folyamatosan konzultálnak.

A vonalátadás és átvétel kérdéseiben folyamatos párbeszéd zajlik a MÁV-csoport és a GYSEV szakértői között. Az a célkitűzés, amelyet Lázár János az év elején megfogalmazott, az, hogy a GYSEV erőforrásait ezentúl jelentősebb mértékben integrálják a magyar vasúti közlekedésbe. Ennek alapját a kormány által a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.-ben megszerzett kiemelkedő részesedés adja, amely lehetővé teszi, hogy a két társaság erőforrásai egyesüljenek és így hatékonyabban működjenek együtt.

A végleges lista

A végleges lista alapján ezeket a vonalakat üzemelteti majd a GYSEV: Győrszabadhegy-Celldömölk, Győrszabadhegy-Veszprém, Veszprémvarsány-Franciavágás, Pápa-Csorna, Zalaszentiván-Nagykanizsa, Porpác-Székesfehérvár, Zalaegerszeg-Rédics, Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót, Boba-Őriszentpéter-országhatár, Ukk-Balatonszentgyörgy, Hajmáskér-Csajág, Murakeresztúr országhatár-Balatonszentgyörgy, Murakeresztúr-Gyékényes-országhatár.

Zalában már eddig is felfedezhettük a különleges hagyományokat és a gazdag kultúrát, amely a vidéket jellemzi.

A Zalai-dombság északi és déli irányban húzódó Szombathely-Nagykanizsa vonala, amelynek déli szakasza Zalaszentivántól Kanizsáig terjed, december óta a GYSEV irányítása alatt áll. Ezzel szemben a Pannónia InterRegio vonatok jelenleg még a MÁV Csoporthoz tartoznak. Júliustól azonban jelentős változás várható, hiszen a helyzet meg fog fordulni.

Related posts