Kormánybiztos látogatott el a besenyőtelki iskolába, ahol egy jelentős előrelépésről számolt be.


Dr. György László, a gazdasági stratégiákért és a Tanítsunk Magyarországért program irányításáért felelős kormánybiztos, szerdán ellátogatott a Besenyőtelki Dr. Berze Nagy János Általános Iskolába. Látogatásának célja az volt, hogy részt vegyen a Tanítsunk Magyarországért program keretében zajló szakmai tanácskozáson, amelyen pedagógusok, szakemberek és mentorok gyűltek össze a közoktatás fejlesztése érdekében.

A legújabb eseményekért és érdekességekért látogass el a Heol.hu Google News oldalára, és tarts velünk!

A "Tanítsunk Magyarországért!" program célja, hogy támogassa a hátrányos helyzetű csoportokat, lehetőséget biztosítva számukra a fejlődésre és a boldogulásra. E kezdeményezés keretében olyan oktatási lehetőségeket kínálunk, amelyek segítik a fiatalokat abban, hogy jobb jövőt építhessenek maguknak.

A kormánybiztos érkezését megelőzően Liptákné Takács Tünde, az intézmény igazgatója portálunknak elmondta, hogy az iskolájukban 164 diák tanul, közülük hatvanan hátrányos helyzetűek. Ezért rendkívül fontos számukra minden olyan támogatás, amely hozzájárulhat a helyzetük javításához. A program pontosan ezt a célt szolgálja, ezért is döntöttek úgy, hogy együttműködnek az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemmel. Jelenleg harminc diákot nyolc mentor segít a fejlődésben.

A hátránykompenzáció nem csupán feladatunk, hanem egyben az esélyteremtés kulcseleme is. Az egyetemi hallgatók mentorprogramja keretében különböző élményekkel gazdagítják a fiatalokat: színházba, moziba, gyermekrendezvényekre viszik el őket, valamint a karácsonyi-adventi vásárok varázsát is megmutatják nekik. De nemcsak a programok számítanak, hanem az is, hogy a hallgatók időt szánnak arra, hogy beszélgessenek a gyerekekkel. Az igazgató asszony elmondása szerint sok esetben olyan mély beszélgetések alakulnak ki, amelyekre a gyerekek korábban sem a szüleiknek, sem a tanáraiknak nem mertek nyílni. A hallgatók és a gyerekek között rendkívüli emberi kapcsolatok szövődnek, amelyek lelkileg közel hozzák őket egymáshoz, és ezáltal gazdagítják mindkét fél életét.

Az országos program fejleményeit dr. György László kormánybiztos ismertette. Jelenleg nyolcszáz mentor dolgozik a Tanítsunk Magyarországért! kezdeményezés keretében, azonban a jövő évre ambiciózus terveik vannak: legalább 1200 mentor bevonásával számolnak. Az induláskor részt vevő négy egyetemhez képest mára már több mint húsz intézmény csatlakozott a programhoz, és a mentorok létszáma is jelentősen nőtt. Jelenleg 3500 általános iskolást mentorálnak közösen, ami a program sikerességét tükrözi.

A "Tanítsunk Magyarországért!" program már a kezdetektől fogva látványos eredményekkel büszkélkedhet. Az első év statisztikái szerint a hátrányos helyzetű fiatalok közül a középiskolában "lemorzsolódott" diákok aránya 54%-ról 45%-ra csökkent. Ez a program nem csupán a számok szintjén hozott változást; minden egyes százezer forintos befektetés 260 ezer forintnyi társadalmi hasznot termelt, hiszen ezek a fiatalok középfokú végzettséget szereznek, ami lehetővé teszi számukra, hogy aktívan részt vegyenek a nemzeti és nemzetközi munkamegosztásban. Ráadásul ez az úttal nemcsak egy stabil jövőt teremtenek maguknak, hanem egy életpályát is elkezdenek - emelte ki dr. György László.

A Tanítsunk Magyarországért program ambiciózus célkitűzései kettős természetűek: egyrészt arra törekszik, hogy a mentorált gyerekek sikeresen befejezzék általános iskolai tanulmányaikat, és képesek legyenek a további tanulásra, másrészt pedig a közösségi összetartozás és a kölcsönös támogatás erősítésére helyezi a hangsúlyt, amelyet az egyetemisták aktív részvétele révén valósít meg. A program hosszú távú víziója, hogy 2030-ra minden jelenlegi általános iskolás diák vagy szakmát szerezzen, vagy folytathassa tanulmányait, ezzel biztosítva számukra a fejlődés és a jövőbeni lehetőségek széles spektrumát.

Related posts